امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

لزوم تسریع در تدوین سند راهبردی تجارت خارجی هرمزگان

میناب نیوز : استاندار هرمزگان بر لزوم تسریع در تدوین سند راهبردی تجارت خارجی استان هرمزگان تاکید کرد .

به گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با بیان اینکه در دولت یازدهم سهم درآمدهای نفتی در بودجه کاهش یافته است، عنوان کرد: در چهار ماه نخست امسال میزان درآمد مالیاتی در کشور بیش از 29 هزار میلیارد تومان بود در حالی که درآمد حاصل از فروش نفت بالغ بر10 هزار میلیارد تومان بوده است.

  وی در ادامه بر لزوم تسریع در تدوین سند راهبردی تجارت خارجی استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه های مرتبط با دبیرخانه این کارگروه همکاری بیشتری داشته باشند تا سند راهبردی تجارت خارجی استان تنظیم و روی آن برنامه ریزی شود.

 استاندار هرمزگان خواستار استفاده از توان بخش خصوصی برای ایجاد پایانه های صادراتی در استان و استفاده از موقعیت جغرافیایی هرمزگان در این زمینه شد و بیان داشت: در برخی از شهرستان های هرمزگان که امکان مراودات خارجی با کشورهای همسایه را دارند نیاز است پایانه های صادراتی راه اندازی شود.  

وی به راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و تجاری میان بندرعباس و بندرخب عمان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی خوبی صورت گرفته تا خطوط کشتیرانی از بندرعباس به دبی و مسقط و جزیره کیش نیز در آینده راه اندازی شود که این امر موجب تحول در استان می شود و می توان از این طریق هم تجارت انجام داد و هم جذب گردشگر و درآمدزایی برای استان داشت.  

وی با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی در هرمزگان طی شش ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت ارزش صادرات غیرنفتی در هرمزگان بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

 استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: عمده صادرات از هرمزگان به کشورهای هند، امارات و عمان بوده است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2006

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge