امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی رفع عدم تعادل منطقه ای است / اگر حمل و نقل در این زمینه تاثیری داشته باشد حاضر به کمک هستیم / در این زمینه حتما باید میناب ، جاسک ، سیریک و بندرلنگه مورد توجه قرار گیرند

میناب نیوز :  وزیر راه و شهرسازی گفت : رفع عدم تعادل های منطقه ای را یکی از کارهایی دانست که باید در اقتصاد مقاومتی انجام داد .

به گزارش میناب نیوز ، عباس آخوندی در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از استان های بسیار مهم کشور در حوزه تولید و ورودی ایران از سمت دریاست، عنوان کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی از هر حیث از جمله امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی ایران دارد و نمی توان نسبت به این استان کم توجه بود.

 وی ادامه داد: هرمزگان مرکز حمل و نقل دریایی ایران است و ظرفیت های مهمی در زمینه حمل و نقل ریلی و زمینی و هوایی دارد و استانی حمل و نقلی محسوب می شود و علاوه بر آن یکی از مراکز عمده صادرات و واردات ایران است و همچنین از ثروت منابع انسانی بسیار گسترده ای برخوردار است.

 وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که میزان وابستگی به دولت، حداقل میزان وابستگی باشد، اظهار داشت: در ایران باید بخش خصوصی داشته باشیم که از دولت درخواست کند که در کار آن دخالت نکند و تنها بازار رقابت منصفانه را فراهم کند و باید به دنبال اقتصاد رقابتی برویم و همه بازار باید رقابتی باشد.

 آخوندی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی در این حوزه در حال انجام است و در این راستا یکپارچه کردن حوزه حمل و نقل از جمله ترکیب حمل و نقل دریایی با ریلی را در دستور اجرا داریم و امروز میزان حمل کالا از بندر به ریل افزایش یافته و این امر موجب کاهش هزینه حمل و نقل زمینی خواهد شد.

 وی رفع عدم تعادل های منطقه ای را یکی از کارهایی دانست که باید در اقتصاد مقاومتی انجام داد و بیان داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی رفع این عدم تعادل هاست و اگر حمل و نقل در این زمینه تاثیری داشته باشد حاضر به کمک هستیم و در این زمینه حتما باید شهرستان هایی همانند میناب، جاسک، سیریک و بندرلنگه مورد توجه قرار گیرند.

 جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از انتظاراتی که از ستاد اقتصاد مقاومتی در هرمزگان می توان داشت توجه به صادرات است و این استان می تواند به عنوان سکوی صادرات عمل کند که بنادر در این زمینه نقش مهمی دارند و در توسعه صادرات باید روی استان هرمزگان متمرکز شویم.

 آخوندی گفت: گردشگری در هرمزگان بحث بسیار مهمی است و در زمینه مسافرت های دریایی ترمینال دریایی در این استان ایجاد شده و در زمینه گردشگری دریایی در این استان باید کار مهمی صورت گیرد و کارگروهی ایجاد شود.  

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2036

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge