امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

در جذب سرمایه‌ها در استان هایی همانند هرمزگان بییشتر کار کنیم / استان‌ها می‌توانند مجری خواسته‌ها و برنامه‌های ملی باشند

میناب نیوز : وزیر کشور گفت : نیاز است در جذب سرمایه‌ها در استان هایی همانند هرمزگان بییشتر کار کنیم .

به گزارش میناب نیوز : رحمانی‌ فضلی در یازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد با بیان اینکه امنیت پایدار نیازمند اقتصاد قوی است، اظهار کرد : از اول انقلاب تاکنون چندین مدل اقتصادی برای کشور توصیه و تجویز شده و به نوعی هر کدام نیز تست شده است، اما مدل اقتصاد مقاومتی یکی از مدل‌های جدیدی است که مورد تایید همگان است.

وی افزود: سرمایه این نظام مردم آن و حمایت آنهاست، و ما هر اسلحه‌ ای را بسازیم سایرین بهترش را می‌سازند، و این بدان معنا نیست که اسلحه نسازیم پس عقلانی است که برای رفاه و آسایش مردم تلاش کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات و بیانات عمیقی بر روی اقتصاد مقاومتی دارند، اظهار کرد : ما توان انجام هر کاری را داریم کما اینکه حتی الان نیز که شرایط کشور سخت است، موفقیت‌های زیادی را شاهد هستیم که توسط مردم در حال رقم خوردن است.

وی با بیان اینکه دولت با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی خود را موظف به عملی‌سازی اهداف این طرح می‌داند، گفت : برنامه ششم توسعه و بودجه 96 براساس اقتصاد مقاومتی نوشته‌ شده است، چرا که نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی، نگاهی ایمانی است و در همه کشور نیز باید به اقتصاد مقاومتی دغدغه ذهنی و ایمانی داشته باشیم.

رحمانی ‌فضلی تاکید کرد: ما به عنوان مدیران و مسئولان کشور و استان موظفیم راه‌های ورود مردم به اقتصاد مقاومتی را با ریل‌گذاری و فرهنگ‌ سازی مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به منابع و ظرفیت‌های داخلی و بازار و تکنولوژی و سرمایه خارجی به صورت همزمان نیاز داریم، گفت: این امر با توجه به پایداری امنیت کشور می‌تواند راه‌های توسعه را بیش از پیش باز کند.

وزیر کشور افزود: عدالت ‌محوری و دانش ‌بنیان بودن در تولید از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست که در این راه نیازمند نوسازی و وارد شدن به دروازه‌های دانش‌های جدید هستیم.

وی با بیان اینکه خواهان جذب سرمایه‌ها در استان‌ها هستیم، افزود: در حال حاضر با همین قوانین موجود مشکلی در استان‌ها برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی نداریم و استان‌های موفقی نیز در این راستا داریم که نیاز است در این حوزه در استان هایی همانند هرمزگان بییشتر کار کنیم.

رحمانی‌ فضلی با اشاره به اینکه بهره ‌وری سرمایه در کشور بسیارپایین است، بیان داشت: دولت و نظام مصمم بر اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور هستند و این استان‌ها هستند که می‌توانند مجری خواسته‌ها و برنامه‌های ملی باشند.

وی خاطرنشان کرد: خواهان سرعت بیشتری در توسعه هستیم، کما اینکه کشور در حال حاضر در وضعیت بسیار خوبی است و هماهنگی خوبی در بین قوا و سایر ارکان نظام برقرار شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وزیر کشور بیان داشت : باید به نگاه دینی و ایمانی به توسعه کشور با نیات خالص به سازندگی ایران نگاه و فکر کنیم و ما معتقدیم می‌ توانیم که ایران را به قله‌های سرافرازی برسانیم و امکانات لازم از جمله دانش تولید را در اختیار داریم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2092

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge