امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

وزیر نیرو از آبشیرین‌کن در حال ساخت بندرعباس بازدید کرد

 میناب نیوز : وزیر نیرو  در سفر به استان هرمزگان ، از پروژه‌های آبشیرین‌کن در حال ساخت در بندرعباس بازدید کرد.

 به گزارش میناب نیوز به نقل از فارس ، حمید چیت‌چیان در آغاز سفر به دو استان هرمزگان و بوشهر وارد بندرعباس شد و بلافاصله از طریق بالگرد به اتفاق استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران وزارت نیرو در استان هرمزگان راهی سایت آبشیرین‌کن بندرعباس در 35 کیلومتری غرب این شهر شد.  

  وی پس از بازدید هوایی از چند پروژه در حال ساخت از سوی وزارت نیرو با حضور در محل اجرای پروژه بزرگ آبشیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس، از نزدیک روند ساخت این پروژه را با حضور مسؤولان آن مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

آبشیرین 100 هزار مترمکعبی بندرعباس با سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در غرب این شهر و در مجاورت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است و با توجه به وضعیت بحرانی دشت میناب که در حال حاضر آب مورد نیاز بندرعباس از آن تأمین می‌شود، اهمیت احداث این آبشیرین‌کن را دوچندان ساخته است.  

  این آبشیرین‌کن بزرگ‌ترین آبشیرین‌کن کشور بشمار می‌رود که سرعت اجرای آن با دستورات ویژه وزیر نیرو در سفر به هرمزگان، شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

 همچنین یک واحد آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی نیز از سوی بخش خصوصی در بندرعباس در مراحل اولیه ساخت قرار دارد که در حال بررسی راه‌های تأمین منابع مالی برای اجرای طرح است و در صورت ساخت و تکمیل، بخشی از آب شیرین تولیدی آن به استان کرمان و یزد انتقال خواهد یافت و بخشی از آن نیز در هرمزگان مصرف خواهد شد.  

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2101

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge