امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

همایش فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در چابهار / 9 وزیر ، 3 معاون وزیر ، نیروهای مسلح و 2 استاندار در ستاد توسعه سواحل مکران

میناب نیوز : معاون اول رئیس جمهور 'گفت : ستاد توسعه سواحل مکران از 9 وزیر ، 3 معاون وزیر ، نیروهای مسلح و 2 استاندار شکل گرفته است .

به گزارش میناب نیوز :  اسحاق جهانگیری در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در چابهار اظهار کرد : در برنامه ششم توسعه کشور از سوی دولت ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه سواحل مکران بصورت برجسته پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: طرح جامع توسعه سواحل مکران بر پایه 4 محور برنامه ریزی شده است.

معاون اول رئیس جمهور محورهای طرح توسعه جامع سواحل مکران را بهبود کیفیت و ارتقای زندگی سطح معیشت مردم و فرهنگ غنی منطقه با اولویت رشد ظرفیت نهادها ، نیروهای بومی ، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی خاطر نشان ساخت : این سند با محوریت دریا محور تدوین شده است.

جهانگیری گفت: متاسفانه نگاه اکثر برنامه های توسعه ای به اقتصاد دریا نوعی انفعال و اتخاذ راهبردهای تدافعی است اما این مسئله در توسعه سواحل مکران با دقت مدنظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در تدوین این سند توسعه کسب و کار مرتبط با اقتصاد دریا و صنایع دریایی، صنایع سنگین نظیر آلومینیوم ، پتروشیمی و صنایع معدنی در توسعه سواحل مکران مد نظر قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد : قطعا در فرایند اجرای سواحل مکران توسعه روابط و مناسبات منطقه ای و استفاده از ظرفیت های همسایگان همچون افغانستان، پاکستان و هند مورد توجه قرار گرفته است .

وی افزود : حسن همجواری با اجرای طرحهای مشترک در حوزه های مختلف فرهنگی، توریستی و اجتماعی ظرفیتهای قابل اتکا و پایداری در منطقه ایجاد خواهد کرد .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2119

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge