امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

تهیه طرح گردشگری سواحل مکران / احداث قطار ساحلی

میناب نیوز : معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : طرح ساماندهی گردشگری سواحل مکران تهیه شده است .

به گزارش میناب نیوز : مرتضی رحمانی موحد در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار کرد : از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 30 میلیون اقامت شب در کشور به ثبت رسیده است.  

مرتضی رحمانی موحد افزود: بیشترین آمار مربوط به 10 استان مسافرخیز کشور از جمله هرمزگان است که نزدیک به 2میلیون و 500 هزار اقامت شب را به خود اختصاص داده است.  

وی ادامه داد: دو درصد از این اقامت ها در هتل ها پذیرش شده و مابقی در مهمانپذیرها ، خانه های اجاره ای ، مدارس آموزش پرورش و کمپ های موقت بوده است.

 رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور تصریح کرد: رویکرد ستاد تسهیلات مسافر باید به ستاد ارایه خدمات تغییر کند و مسافران نوروزی در قبال پرداخت هزینه خدمات دریافت کنند نه اینکه این خدمات بصورت رایگان باشد.

 وی یاد آور شد: این توقع در بین مسافران ایجاد شده که سازمانها و نهادها در ایام نوروز تمام وقت خود را صرف ارایه خدمات به مسافران کنند و در مقابل آنها هزینه این خدمات هم پرداخت نکنند.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهارداشت: با پیگیری های این سازمان و تصویب مجلس، مشکل قدیمی و کهنه دخالت اصناف در امور مجتمع های بین راهی رفع شد .

 رحمانی موحد افزود: با اجرای این مصوبه تاسیسات گردشگری مشمول نظام صنفی نیستند ؛نظارت و کنترل و نرخ گذاری برقیمت ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

 وی از دیگر اقدام های این سازمان را تهیه طرح ساماندهی گردشگری سواحل مکران عنوان کرد و بیان داشت :در این طرح ایجاد، تاسیس و ساماندهی تاسیسات گردشگری در سواحل جنوب بویژه قطار ساحلی در آن دیده است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2171

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge