امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

برنامه توسعه شهرستان‌ها هرمزگان تدوين شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه فرمانداران بايد برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشند و نقش همه دستگاه‌ها در آن تعریف شود، گفت: نياز است براي هر شهرستان يك سند توسعه و برنامه مشخص تدوين شود.

به گزارش میناب نیوز ، فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان با بيان اينكه مردم خواسته‌هایی دارند که در راس آنها معیشت و تولید و اشتغال است، عنوان كرد: وظیفه اصلی ما هماهنگی همه دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب و پرجاذبه برای بخش خصوصی است تا اين بخش در امور اقتصادي و اشتغالزايي مشاركت كند.

وي ادامه داد: استان‌هایی موفق هستند که مدیران آنها قدرت به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی را داشته باشند که این کار نیازمند برنامه و کار و ساماندهی امور است.استاندار هرمزگان تاكيد كرد: بخش خصوصی باید احساس کند دستگاه‌هاي دولتی و حاکمیتی موانع را رفع می‌کنند تا همه اقدامات برای رونق کسب و کار صورت گیرد.

همتي با بيان اينكه از هرمزگان شناخت خوبی دارم، تصريح كرد: در این استان می‌توانیم کارهای برجسته‌ای در این دوره کاری برای مردم در این منطقه مهم و حساس انجام دهیم و بايد با کار و تلاش شبانه‌روزی و خوش فکری در جهت جذب منابع كار كنيم.

وي خاطرنشان كرد: مدیراني موفق هستند که قدرت جذب منابع مردم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را داشته باشند و بر این اساس عملكرد فرمانداران و بخشداران ارزيابي مي‌شود و هر فرمانداری كه در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصي موفق‌تر باشد نمره بیشتری در ارزیابی‌ها خواهد گرفت و بر اين اساس اولویت نخست ما تولید و اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: فرمانداران و بخشداران در انجام کار و پیش بردن امور مردم از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس نیز استفاده كنند و تاکید رئیس جمهوري نيز این بوده که ما با همه بخش‌ها تعامل خوب داشته باشیم و در عین حال استقلال و قدرت تصمیم گیری خود را حفظ كنيم.

همتي بيان داشت: برقراری ارتباط خوب با رسانه‌ها، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و عناصر فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نشاط و شادابی جامعه موثر است و فرمانداران و بخشداران اين موارد را مورد توجه قرار دهند.

وي خواستار سرکشی منظم از روستاها و برقراري ارتباط خوب با دهیاران از سوي فرمانداران و بخشداران شد و اظهار داشت: با شوراهاي شهرها و روستاها نيز هماهنگی و از ظرفیت آنها برای پیش‌برد کارها استفاده شود.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه فرمانداران بايد برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشند و نقش همه دستگاه‌ها در آن تعریف شود، تصريح كرد: نياز است براي هر شهرستان يك سند توسعه و برنامه مشخص تدوين شود.

همتي همچنين خواستار بررسي عملكرد مديران دستگاه‌هاي اجرايي مختلف توسط فرمانداران در شهرستان‌ها شد و افزود: ما براساس ارزيابي عملكرد و گزارش فرمانداران، عملكرد مديران كل دستگاه‌هاي اجرايي استان را بررسي و ارزيابي خواهيم كرد و عملكرد مديران دستگاه‌ها در شهرستان‌ها براي ما بسيار حائز اهميت است.

وي با اشاره به قرار گرفتن استان هرمزگان در كنار سواحل خليج فارس و درياي عمان، بيان داشت: فرمانداران مكلف هستند با هماهنگي شهرداران از هرگونه ساخت و ساز در محدوده سواحل استان جلوگيري كنند و صيانت و حفاظت از سواحل بايد به عنوان يك اولويت مهم در دستور كار فرمانداران باشد.

استاندار هرمزگان همچنين بر لزوم تلاش فرمانداران و بخشداران در جهت تكريم مردم و رعايت حقوق شهروندي در شهرها و روستاهاي مختلف استان تاكيد كرد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2310

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge