امروز: پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

استاندار هرمزگان در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار توسعه بندرتیاب میناب شد

میناب نیوز : استاندار هرمزگان در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار توسعه بنادر با قدمت این استان همچون بندر تیاب میناب و بندرلنگه شد .

به گزارش میناب نیوز،  فریدون همتی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، بنادر را از زیرساخت‌های اصلی استان هرمزگان دانست و عنوان کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های مردم در هرمزگان با توجه به شرایط جغرافیایی این استان با بنادر و دریانوردی مرتبط است.

 وی ادامه داد: بیش از 54 درصد صادرات و واردات کالا در کشور از طریق بنادر هرمزگان صورت می‌گیرد.

 استاندار هرمزگان خواستار توسعه بنادر با قدمت این استان همچون بندرتیاب میناب و بندرلنگه شد و افزود: نیاز است بنادر موجود در شهرستان‌های ساحلی هرمزگان به طور متوازن توسعه یابند تا تخلیه و بارگیری کالا و فعالیت‌های تجاری در این بنادر توزیع شود.

 همتی تصریح کرد: همچنین با توجه به گسترده بودن فعالیت‌های بنادر و دریانوردی در هرمزگان درخواست داریم در صدور مجوزها در این حوزه اختیارات بیشتری به استان واگذار شود.

 وی بابیان اینکه مجموع درآمد سالانه بنادر هرمزگان بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: از سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهیم به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در هرمزگان توجه ویژه‌ای داشته باشد و در این راستا با توجه به درآمد مناسب بنادر استان، پروژه‌هایی را جهت ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اجرا کند.

 استاندار هرمزگان خواستار توجه بسیار به اشتغال نیروهای بومی و ماندگار در بنادر هرمزگان شد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا آئین‌نامه استفاده از کالای ته‌لنجی در هرمزگان نیز اجرا شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2334

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge