امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

فضاي جديد و پرشتابي براي رونق توليد در هرمزگان ايجاد شود / بانك‌ها در هرمزگان خيز بلندي براي پرداخت تسهيلات داشته باشند

میناب نیوز : استاندار هرمزگان با بيان اينكه بايد فضاي جديد و پرشتابي براي رونق توليد در هرمزگان ايجاد شود، گفت : بايد به حدي در اين عرصه كار شود كه هرمزگان در ميان استان‌هاي برتر در عرصه رفع موانع توليد قرار گيرد.

به گزارش میناب نیوز ، فریدون همتی در نشست كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان هرمزگان با تاكيد بر اينكه رتبه استان هرمزگان در پرداخت تسهيلات رفع موانع توليد بايد به شكل چشمگيري ارتقا يابد، اظهار داشت: طي دو هفته آينده بايد پرداخت تسهيلات رفع موانع توليد توسط بانك‌هاي هرمزگان سرعت بسيار بيشتري پيداكند و بيشتر پرونده‌هاي واحدهاي معرفي شده تسهيلات را دريافت كنند.

وي ادامه داد: دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط، بانك‌ها و اتاق بازرگاني به عنوان نماينده بخش خصوصي بايد تحرك بيشتري براي تسريع اقدامات در زمينه رفع موانع توليد در هرمزگان داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي از لحظه ثبت نام جهت دريافت تسهيلات بايد به طور روزانه رصد و هرجا با مشكلي مواجه شدند سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت اقتصادي استانداري كمك و راهنمايي لازم را براي آن واحد توليدي انجام دهند.

همتي با تاكيد بر اينكه امسال بايد گام بزرگي در راستاي شكوفايي اقتصادي و رونق توليد برداريم، بيان داشت: اتاق بازرگاني استان سرمايه‌گذاران جديد را جهت فعاليت در استان معرفي و تشويق كند و فعاليت اقتصادي بايد در استان شتاب گيرد و توسعه يابد.

وي تصريح كرد: هركدام از دستگاه‌هاي اجرايي وظيفه دارند نسبت فعاليت‌هاي خود با اقتصاد مقاومتي را مشخص كرده و در حوزه كاري خود براي تحقق اقتصاد مقاومتي اقدام كنند و مديران بانك‌ها نيز نسبت به موضوع مهم توليد با رويكرد گشايشي و حل مشكلات، كار پرداخت تسهيلات را انجام دهند.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر لزوم معرفي طرح‌هاي مناسب توليدي و اقتصادي در هرمزگان، خاطرنشان كرد: اگر طرح‌هاي مناسب و پخته اقتصادي در زمينه‌هاي مختلف معرفي شود ما آمادگي داريم تا با رايزني با مديران كشوري، بيش از رقم مشخص شده، جذب تسهيلات جهت اجراي اين طرح‌ها داشته باشيم.

همتي گفت: بحث اقتصاد مقاومتي براي كشور بسيار مهم است و تمركز اصلي مديريت كشور بر اين موضوع قرار گرفته تا توليد رونق يابد و شاهد ايجاد اشتغال و افزايش صادرات باشيم و در اين زمينه هيج بهانه‌اي براي كار نكردن قابل قبول نيست و مديران بايد سرعت اجراي اقدامات خود را افزايش دهند.

وي با بيان اينكه بايد فضاي جديد و پرشتابي براي رونق توليد در هرمزگان ايجاد شود، عنوان كرد: بايد به حدي در اين عرصه كار شود كه هرمزگان در ميان استان‌هاي برتر در عرصه رفع موانع توليد قرار گيرد و براي برتر شدن در كشور تلاش كنيم و نياز است بانك‌ها با يك برنامه دقيق طي دو هفته آينده خيز بلندي براي پرداخت تسهيلات در اين زمينه داشته باشند تا به رتبه‌هاي برتر برسيم.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون 167 پرونده واحدهاي توليدي در هرمزگان در مجموع با مبلغ 307 ميليارد تومان جهت دريافت تسهيلات به بانك‌هاي استان معرفي شده كه تاكنون تنها به 35 واحد در مجموع 21 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات پرداخت شده است و تا پايان آبان ماه بانك‌ها بايد تسهيلات 132 پرونده باقي مانده را پرداخت و پس از آن به سراغ موارد جديد برويم.

همتي از كارآفرينان و فعالان اقتصادي استان هرمزگان خواست در توسعه و شتاب بخشيدن به حركت اقتصادي جديد در استان مشاركت كنند و اظهار داشت: زمينه بسيار مناسبي براي رونق فعاليت‌هاي واحدهاي توليدي كوچك و متوسط فراهم شده و از فعالان و كارآفرينان هرمزگاني مي‌خواهيم در اين عرصه وارد شده و ما نيز شرايط را براي پرداخت تسهيلات در اسرع وقت به آنان فراهم مي‌كنيم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2352

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge