امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

بلواری زیبا از میناب تا تیاب میناب ساخته شود / تیاب میناب به بندری فعال و پررونق تبدیل خواهد شد

استاندار هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان  : بلواری زیبا از میناب تا تیاب میناب ساخته شود .

به گزارش میناب نیوز،  فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان که در بندرتیاب شهرستان میناب برگزار شد، اظهار داشت: با اقداماتی که صورت گرفته و استقرار دستگاه هایی همچون بنادر، گمرک، استاندارد و سایر دستگاه های مربوطه بندر تیاب شهرستان میناب که از بنادر قدیمی منطقه است دوباره فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ و اجرای آئین نامه کالای ملوانی در هرمزگان فعالیت های تجاری در بندرتیاب میناب نیز رونق خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه سواحل و افزایش تراکم جمعیت در مناطق ساحلی جنوب کشور به ویژه در سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: باید استعدادهای موجود در این مناطق را به خوبی شکوفا کنیم و برنامه دولت نیز این است که منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشد.

همتی با تاکید بر اینکه می توان از کمک و همراهی مردم در مبارزه با قاچاق استفاده کرد، بیان داشت: برنامه و دستور کار ما باید مقابله با باندهای اصلی و بزرگ قاچاق باشد.

وی خواستار تسریع در رویه های صادرات کالا از بنادر و گمرکات هرمزگان شد و بیان داشت: صادرکنندگان نباید در بندر و گمرک دچار معطلی شوند و نیاز است اشکالات و نواقص موجود در این زمینه رفع شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از این پس دیگر اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی رسما در هرمزگان آغاز شده و هیچ نهادی نباید برای افرادی که قصد واردات کالا از این طریق را دارند مزاحمت ایجاد کند.

همتی اضافه کرد: در کنار سهمیه تعیین شده برای واردات باید مقدار مشخصی هم کالا صادر شود تا صادرات از طریق بنادر استان اوج بگیرد و افزایش یابد.

وی گفت: برنامه های خوبی برای بندرتیاب شهرستان میناب مد نظر است و تیاب به بندری فعال و پررونق تبدیل خواهد شد و در این راستا نیاز است اقداماتی همچون ایجاد پایانه صادراتی، ایجاد سردخانه و انبار صورت گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: در کنار فعالیت های تجاری باید برای افزایش جذب گردشگر با توجه به مناطق دیدنی ساحلی و دریایی در بندر تیاب میناب اقدام شود.

 وی در پایان اضافه کرد: تجارت کالا باید در بنادر کوچک و متوسط موجود در مناطق ساحلی هرمزگان توزیع شود تا این بنادر رونق یابند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2359

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge