امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

یکی از خواسته های مردم شهرستان میناب تامین حقابه سد سرنی این شهرستان است

استاندار هرمزگان گفت : یکی از خواسته های مردم شهرستان میناب تامین حقابه سد سرنی این شهرستان است .

 به گزارش میناب نیوز ، فریدون همتی امروز در نشست بررسی روند پیشرفت پروژه سد سرنی شهرستان میناب که با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفین کشور ، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب  و دیگر مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به این پروژه اظهار کرد : جنس این کار نمونه ای از اقتصاد مقاومتی است و توانسته تهدید را به فرصت تبدیل کند .

وی افزود : پروژه سد سرنی شهرستان میناب موجب امنیت بخشی منطقه از لحاظ تامین آب شرب و غنی سازی سفره های زیر زمینی  و تقویت آب چاه ها  می شود و در نتیجه کشاورزان با امید به آینده به کار خود ادامه می دهند .

استاندار هرمزگان با بیان این مطلب که در آینده نزدیک تامین آب شرب شهرها و روستاها ی ساحلی از طریق آب‌ شیرین کن ها تامین خواهد شد خواستار شد : احداث پروژه سد سرنی شهرستان میناب باید به گونه ای ساخته شود که بتوان از آب این سد برای بخش کشاورزی در شهرستان استفاده کرد .

وی افزود : باید بخش کشاورزی در اولویت قرار گیرد زیرا به دلیل کمبود آب در این بخش مردم شهرستان میناب متحمل خسارات زیادی شده اند که با اتمام این سد امیدواریم بتوان از تکرار خسارت های کشاورزان در آینده جلوگیری کرد.

فریدون همتی افزود : یکی از خواسته های مردم شهرستان میناب حقابه سد سرنی این شهرستان است که باید همین طور که الان در نظر گرفته شده است ، آینده نیز باید تقویت کنیم .

وی گفت : بحران کمبود آب خسارات زیست محیطی بزرگی به دشت میناب وارد کرده که امیدوارم با مهار سیلاب ها در پشت سد سرنی شهرستان میناب بتوان از افزایش آن جلوگیری و تا حدودی آسیب‌های پیرامون آن التیام یابد.

وی اظهار کرد : باید روند پیشرفت پروژه سد سرنی شهرستان میناب با ضرب آهنگ کنونی ادامه یابد تا بتوان طبق زمان بندی در سه ماه اول سال آینده آبگیری این سد آغاز شود.

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه پیگیر مطالبات عقب مانده پیمانکار پروژه سد سرنی شهرستان میناب خواهم بود افزود : از تمام توان خود برای به نتیجه رسیدن این پروژه در این شهرستان استفاده خواهم کرد .

شایان ذکر است : سد سرنی شهرستان میناب دومین سد این شهرستان می باشد .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2379

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge