امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

900 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی در هرمزگان اختصاص یافته است

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : دولت برای سال جاری 900 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف برای اشتغالزایی در هرمزگان اختصاص داده است.

به گزارش میناب نیوز ، فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با بیان اینکه دولت برای سال جاری 900 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف برای اشتغالزایی در هرمزگان اختصاص داده است، اظهار کرد : این منابع شامل تسهیلات ارزان قیمت و قرض‌الحسنه از جمله در بخش‌های مشاغل خرد و خانگی، روستایی و عشایری و سایر موارد است.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار رقم قابل توجهی است و برای هرکدام از دستگاه‌های اجرایی سهمی مشخص شده که باید از آن برای اشتغال مردم و کمک به بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به یکی از مصوبات این نشست، افزود: دستگاه‌های مختلفی همچون صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و کمیته امداد و سایر دستگاه‌های مرتبط که در عرصه اشتغالزایی فعالیت دارند در جهت پشتیبانی،آموزش، تهیه مواد اولیه، جمع آوری محصولات تولیدی و ایجاد بازار فروش باید تشکل‌هایی برای گروه‌های هدف ایجاد شود تا با کمک چنین مجموعه‌ای کار اشتغالزایی، مستمر، زنده و پویا و دائمی باشد.

همتی به طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت : در قالب این طرح صنوف و واحدهایی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به کارگیری کنند، حقوق آنها تا شش ماه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت جذب این نیروها نیز تا دو سال حق بیمه این نیروها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی در جهت جذب جوانان تحصیل کرده است و می‎تواند نزدیک به چهار هزار شغل در هرمزگان ایجاد کند و کمکی به واحدهای کارآفرینی نیز خواهد بود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2386

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge