امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

آزمایشگاه دامپزشکی شرق هرمزگان در شهرستان میناب احداث شود

میناب نیوز : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت : آزمایشگاه دامپزشکی شرق هرمزگان در شهرستان میناب احداث شود .

به گزارش میناب نیوز ، ابوذر مهدی نخعی امروز در نشست با مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان ضمن تشکر از همکاری مجموعه دامپزشکی اظهار کرد : شهرستان میناب در بخش شیلات و دام از ظرفیت قابل توجه برخوردار است .

وی با اشاره به نقش موثر دامپزشکی در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و صادرات دام زنده و گوشت دام خواستار همکاری دامپزشکی در جهت رونق و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش در شهرستان میناب شد .

معاون استاندارهرمزگان گفت : در بخش شیلات و به ویژه میگو ، صادرات خوبی در شهرستان انجام می شود و ان شا الله با برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد صادرات میگو به صورت زنده به کشور های حاشیه خلیج فارس هستیم .

وی با اشاره به جایگاه شهرستان میناب به عنوان مرکز شرق هرمزگان خواستار احداث آزمایشگاه دامپزشکی شرق هرمزگان در این شهرستان شد .

فرماندار ویژه شهرستان میناب با بیان این مطلب که شهرستان میناب بخشی از سواحل مکران و دروازه ورودی سواحل مکران است گفت : برنامه ریزی به گونه ای صورت خواهد گرفت که در سواحل شهرستان میناب نیز جمعیت قابل توجه زندگی کنند و بتوانند ضمن حفظ جایگاه اقتصاد بومی به تولید و صادرات بخش کشاورزی بپردازند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد : بیش از ۲ هزار نفر شتر در شهرستان میناب داریم که با هدف گذاری صورت گرفته صادرات آن به کشورهای عمان و قطر و دیگر کشورها انجام خواهد گرفت .

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت تولید میگو در شهرستان میناب گفت : نهایت همکاری در راستای صادرات این محصول با سرمایه گذاران در شهرستان میناب انجام خواهیم داد.

وی همچنین گفت : در جهت حفظ جایگاه تولید میگو در شهرستان میناب نظارت ها ، پیگیری ها و بازدید های لازم صورت می گیرد .

محمد جانباز در ادامه سخنان خود اظهارکرد: در زمینه صادرات میگو به صورت زنده از شهرستان میناب به کشور عمان با سرمایه گذاران همکاری های لازم را انجام می دهیم .

وی همچنین تصریح کرد : لنجداران باید برای صادرات مراحل بهداشتی خود را انجام دهند و کد بهداشتی را دریافت کنند .

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان در خصوص صادرات شتر در شهرستان میناب گفت : باید شتر بومی این شهرستان یا استان باشد و در این زمینه نیز آمادگی خود را در جهت رونق صادرات شتر اعلام می داریم .

وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه شهرستان میناب در سواحل مکران و استان هرمزگان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد : ان شاالله با کمک شما و مجموعه استان در جهت برنامه ریزی برای احداث آزمایشگاه دامپزشکی شرق هرمزگان در شهرستان میناب اقدام خواهیم کرد .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2390

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge