امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

پروژه آب شیرن کن بندرعباس در فازهای مختلف به بهره برداری می رسد / به همان میزان از بار انتقال آب از سد میناب کاسته خواهد شد

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت: پروژه آب شیرن کن بندرعباس در فازهای مختلف به بهره برداری می رسد.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در بازدید از روند احداث آب شیرین کن ۱۰۰هزار مکعبی بندرعباس اظهار کرد : با توجه به اینکه بزرگترین آب شیرین کن کشور ۱۶ هزار متر مکعبی است می توان به جرات گفت که بزرگترین پروژه کشور در زمینه آبشیرین کن، همین آبشیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس است.  

وی ادامه داد: این پروژه جزء پروژه های اولویت دار استان هرمزگان است که باید به طور روزانه پیگیر روند عملیات اجرایی آن بود.

 استاندار هرمزگان افزود: پروژه آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی همسطح مدل اروپایی که به دست جوانان و  متخصصین کشور در حال اجراست. ‌

 همتی با بیان اینکه باید کارهایی که انجام شده به مردم منعکس شود، اظهار داشت: باید کارهای بزرگی همچون پروژه آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی به مردم معرفی شوند تا مردم از اقدامات صورت گرفته مطلع شوند.

 وی اضافه کرد: مردم باید از تمامی اقدامات صورت گرفته در  استان مطلع شوند و آگاهی از عملکرد بخش های دولتی و بخش خصوصی موجب رضایتمندی و دلگرمی مردم می شود.

 استاندار هرمزگان با بیان اینکه پروژه آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس باید تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسد، تصریح کرد: این پروژه در فازهای مختلف به بهره برداری می رسد که در فاز اول ۲۰ هزار متر مکعب آن وارد مدار می شود و به همان میزان از بار انتقال آب از سد میناب کاسته خواهد شد.

 همتی از پیگیری تامین اعتبار برای بهره برداری سریع تر این طرح خبر داد و عنوان کرد: آب شیرین کن بندرعباس طرح بسیار مهمی با مزیت‌های فراوان است.

 مرحله نخست آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار دو هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.  

ظرفیت مرحله نخست این طرح ۲۰ هزار متر مکعب است و تا دو سال آینده نیز این آب شیرین کن به بهره برداری کامل می‌رسد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2395

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge