امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

با راه اندازی دانشگاه علوم‌ پزشکی در شرق و غرب استان هرمزگان مشکل کمبود پزشک رفع خواهد شد / هرمزگان می‌تواند به قطب گردشگری سلامت در کشور و منطقه خلیج‌ فارس تبدیل شود

میناب نیوز:  استاندار هرمزگان گفت:با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب اسنان هرمزگان مشکل کمبود پزشک رفع خواهد شد .

 به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست مشترک روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونین آموزشی کلان مناطق ۵ و ۸ کشور که در بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: هرمزگان با سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند به قطب گردشگری سلامت در کشور و منطقه خلیج‌ فارس تبدیل شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی دانشگاه علوم‌ پزشکی در شرق و غرب استان هرمزگان مشکل کمبود پزشک رفع خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: بخش بهداشت و درمان زیر ساخت و پایه توسعه است و آموزش پیش زمینه این توسعه است که بنابراین باید یک برنامه ریزی مناسب در حوزه آموزش پزشکی داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: ۳۰ درصد از تولیدات علمی کشور در حوزه پزشکی تامین می‌شود.

دکتر باقر لاریجانی افزود: با اجرای بسته تحول آموزش پزشکی طی دو سال گذشته، حوزه آموزش علوم پزشکی پیشرفت خوبی داشته است.

وی توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی و ماموریت گرایی در دانشگاه‌ها را از محور‌های بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی عنوان کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان برنامه جامع حوزه آموزش علوم پزشکی طراحی شده وحرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل دوم و سوم یک ضرورت است.

لاریجانی افزود: اجرای ماموریت گرایی در دانشگاه‌ها سبب شناسایی بسیاری از نیاز‌های اصلی کشور می‌شود و برای سپردن ماموریت‌ها به دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی انسانی برنامه ریزی شده است.

وی مرجعیت علمی را یکی دیگر از محور‌های بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش با ۱۲ بسته اجرایی شده است.

حسین داوودی هدف از برگزاری نشست مشترک روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونان آموزشی کلان منطقه‌های ۵ و ۸ کشور را ارزیابی و بررسی برنامه‌های اجرا شده در راستای اجرایی شدن ۱۲ بسته طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد. در این نشست روسا و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی استان‌های کرمان، فارس، یاسوج، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان حضور داشتند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2438

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge