چاپ این صفحه

آب حاصل از تصفیه فاضلاب در هرمزگان تضمینی خریداری می شود / 34 هزار هکتار از اراضی هرمزگان به تجهیزات نوین آبیاری مجهز خواهد شد

میناب نیوز : حسن روحانی گفت:هر کس در بخش تصفیه فاضلاب در هرمزگان سرمایه گذاری کند آب حاصل تصفیه به شکل تضمینی خریداری شود.

به گزارش میناب نیوز، رئیس جمهور امروز چهارشنبه در جمعه مردم هرمزگان در ورزشگاه تختی بندر عباس با اشاره به اینکه در این سفر 15 طرح مهم به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 15 طرح دیگر با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد، گفت: به خوبی آگاه هستیم که مردم این استان به لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی در تنگنا هستند، اما این را هم اعلام می‌کنم که از دولت یازدهم تاکنون، بیش از 1830 پروژه بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در کشور به بهره‌برداری رسیده و صدها پروژه دیگر نیز از جمله 268 طرح در استان هرمزگان در دست اجراست و احداث یک بیمارستان مجهز 531 تختخوابی نیز در بندرعباس آغاز خواهد شد.  

وی مردم در استان هرمزگان از لحاظ آب در تنگنا قرار دارند، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در تهران و در حضور وزرا و استاندار هرمزگان داشتیم، مصوب شد هرکس که در بخش تصفیه فاضلاب در هرمزگان سرمایه‌گذاری کند،‌ آب حاصل از این تصفیه به شکل تضمینی خریداری شود، چرا که اساساً این شیوه استحصال آب از شیرین کردن آب دریا به صرفه‌تر است و ما برای بخش صنعت و کشاورزی به تصفیه آب نیاز فراوانی داریم.

روحانی اظهار کرد: علاوه بر این تصفیه آب کمک بزرگی به سلامت محیط زیست استان خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که فاضلاب به دریا نفوذ کند. دولت از همه کسانی که در این زمینه در هرمزگان سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از 170 هزار هکتار اراضی کشاورزی هرمزگان بیش از صد هزار هکتار مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند، تصریح کرد: استان هرمزگان در این زمینه در کشور سرآمد است و طبق وعده‌ای که دولت داده است و اکنون در اینجا نیز قول می‌دهم دولت در 3 سال آینده 34 هزار هکتار دیگر از اراضی استان را با اعتبار 480 میلیارد تومان به تجهیزات نوین آبیاری مجهز خواهد کرد.دولت همچنین طرح‌هایی برای احداث گلخانه در 300 هکتار از اراضی استان دارد و در این زمینه از کشاورزان و کارآفرینان حمایت خواهد کرد.  

رئیس جمهور در ادامه هرمزگان را یکی از مراکز تأمین انرژی کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده ، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و فاز دوم این پالایشگاه نیز در ماه‌های اول سال 97 و شاید در فروردین این سال افتتاح شود و دولت به دنبال اجرای فاز سوم آن است که اسناد مربوط به تأمین مالی اجرای فاز سوم آن را از محل صندوق ملی، امضاء و ابلاغ کردم که در نهایت با افتتاح فاز سوم روزانه 36 میلیون لیتر بنزین، 14 میلیون لیتر گازوئیل، 3 میلیون لیتر سوخت هواپیما و 4 میلیون متر مکعب گاز مایع در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری، گفت: اجرای این طرح به محیط زیست استان هرمزگان نیز کمک خواهد کرد، چرا که تردد کامیون‌های فرسوده بر هوای هرمزگان نیز تأثیر منفی گذاشته است. در این سفر همچنین فاز دوم اسکله‌های عظیم بندر عباس، افتتاح خواهد شد و تلاش خواهیم کرد فاز سوم آن نیز در سال‌های نزدیک آینده تکمیل شود که این اقدامات تحرک بزرگی را در هرمزگان ایجاد خواهد کرد.

 روحانی با بیان اینکه در سفر قبلی به هرمزگان قول دادم که انحصار صادرات نفت از خارک برداشته شده و جاسک نیز به محلی برای صادرات نفت تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: لوله‌گذاری از گوره تا جاسک سال آینده آغاز خواهد شد و با بهره‌برداری از این پروژه در سال 99، شاهد تحولی بزرگ در شرق استان هرمزگان خواهیم بود.

وی در تشریح دیگر پروژه‌های بزرگ در نظر گرفته شده برای هرمزگان، احداث آزادراه بندرعباس کرمان به طول 370 کیلومتر با سرمایه‌گذاری صد در صد بخش خصوصی، آزادراه لامرد به پارسیان به طول 45 کیلومتر و آزادراه بندر شهید رجایی به سیرجان نیز به طول 90 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 70 درصد بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در طول 4 سال دولت یازدهم نسبت پروژه‌های استانی اجرا شده در استان هرمزگان به نسبت 4 سال قبل آن 158 درصد و نسبت به پروژه‌های ملی اجرا شده در این استان نسبت به دوره مشابه قبل 2 برابر رشد داشته است. به شما قول می‌دهم که در دولت دوازدهم 39 طرح و پروژه بزرگ با اعتبار 1180 میلیارد تومان در هرمزگان اجرا خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2447