امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

مسائل و مشکلات شهرستان میناب را به رئیس جمهور انتقال می دهم / در جلسه هیئت وزیران کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تشکیل شد

میناب نیوز: وزیر نیرو گفت :در جلسه هیئت وزیران کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تشکیل شد.

به گزارش میناب نیوز، رضا اردكانيان در نشست شورای اداری شهرستان میناب با اشاره به اینکه مسئولان نیازمند تذکر و توجه هستند اظهار کرد: انتقاد سازنده انگیزها را برای تحرک و توفیق خدمتگزاری بیشتر را به ما می دهد .

وی با بیان این مطلب که مسائل و مشکلات شهرستان میناب را به رئیس جمهور ایران اسلامی انتقال می دهم افزود : امسال خشک ترین سال در 50 سال گذشته است و در جلسه هیئت وزیران کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تشکیل شد .

وزیر نیرو تصریح کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های مرزی مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد و در این استان سرمایه گذاری های قابل توجهی صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه در شرق هرمزگان چندین پروژه در حال اجرا و شروع است خاطر نشان کرد : با احداث نیروگاه در شهرستان سیریک انرژی و اشتغال منطقه را تامین می کند .

اردکانیان افزود: آب شرب اولویت اول وزارت نیروی است و نسبت به استفاده از منابع آب شهرستان میناب در خود این شهرستان موافق هستم .

وی گفت: دو طرح بزرگ آب شیرین کن در استان هرمزگان اجرای می شود یکی پروژه آب شیرین کن بندرعباس است که با بهره برداری آن حجم انتقال آب سد استقلال میناب به بندرعباس کاهش می یابد و پروژه دیگر شیرین کردن آب دریا برای انتقال به فلات مرکزی ایران اسلامی است و از این خط نیز برای تامین آب شرب هرمزگان نیز استفاده می شود.

وزیر نیرو افزود: از دیگر پروژه های وزارت نیرو شروع تصفیه خانه سد سرنی میناب با هدف تامین آب شرب منطقه و تعادل بخشی و حفظ محیط زیست و ساخت ساختمان سد گابریک جاسک است که درآینده به بهر برداری می رسد .

وی در بخش پایانی سخنان خود در این خصوص اظهار کرد: در این سفر تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان به بهره بردای می رسد و قیمت هزینه مصرفی برق و آب در استان هرمزگان را نیز دنبال می کنم .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2449

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge