چاپ این صفحه

مدیریت اقتصاد و دارايي باید با عوامل اثرگذار در حوزه اقتصادی تعامل ایجاد کند / اثر بخشی آن به رشد اقتصادی هرمزگان كمك خواهد کرد

میناب نیوز : معاون امور حقوقي و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از سوی مدیریت اقتصاد و دارايي باید با عوامل اثرگذار در حوزه اقتصادی تعامل ایجاد شود.

به گزارش میناب نیوز،اسماعيل جلیلی در نشست  و با حضور مديران شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان هرمزگان اظهار کرد: فریدون همتی استاندار هرمزگان دارای تجارب بسيار خوبي در سه حوزه اجرایی، تقنینی و نظارتی هستند و حضور وی برای استان هرمزگان یک فرصت است.

وی با اشاره به معرفی محمدعلي امانی زاده به عنوان مديركل جديد اقتصاد و دارايي هرمزگان و قدردانی از زحمات شش ساله علي ابراهیمی مديركل سابق اقتصاد و دارايي استان، افزود: رویکرد در تغییر مدیران حرکت به سمت بهبود وضعيت است.

با معاون امور حقوقي و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی تصريح كرد: استان هرمزگان به مدیری نیاز دارد که بتواند تعامل قوی ایجاد کند و تلاش بیشتر داشته باشد و از سوی مدیریت اقتصاد و دارايي باید با عوامل اثرگذار در حوزه اقتصادی تعامل ایجاد شود كه اثربخشی آن به رشد اقتصادی استان كمك خواهد کرد.

فریدون همتی نیز در این نشست با اشاره به معرفي مديركل جديد اقتصاد و دارايي هرمزگان، عنوان كرد: مدیریت ها یک امانت است و وقتی فردی در منصب مديريتي قرار می گیرد، باید بداند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران، مسئولیت مهمی براي سازندگی و پیشرفت بر عهده دارد.

وي ادامه داد: این انتظار و توقع وجود دارد که هر تغییر مديريتي، تحولات، فکر و روش جدید و خلاقیت و نوآوری به همراه داشته باشد و یکی از راه های گردش نخبگان نيز تغییرات مدیریتی است.

استاندار هرمزگان عملكرد مجموعه دستگاه های اقتصادی استان را خوب توصيف كرد و افزود: کارهای خوبی در نتیجه این هماهنگی و نگاه واحد ميان دستگاه های اقتصادی صورت گرفته و اجراي برنامه ها سرعت یافته است.

وی اداره كل اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ريزي را دو بازوی مهم استانداري و دستگاه های دیگر در استان دانست و بيان کرد: از مديركل جديد اقتصاد و دارايي استان انتظار داريم که تغییرات مثبتي در اين دستگاه داشته باشد و کار جذب اعتبارات و اسناد را به شكل مناسب انجام دهد تا همه منابع اعتباری استان را جذب کنیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: امانی زاده مديركل جديد اقتصاد و دارايي هرمزگان سوابق مديريتي خوبی در استان دارد و نیروی بومی هرمزگان محسوب مي شود كه توقع داریم به عنوان یک مدیر بومی بسیار پیشروتر از دیگران کارها را به سرعت انجام دهد و ما نيز در همه امور این مجموعه را حمایت خواهيم كرد.

وی با بيان اينكه هرمزگان استانی دارای ظرفیت های بسیار است، خاطرنشان كرد: اين استان مهم و استراتژيك به مديران قوي و پرتلاش نياز دارد.

این مسئول  بر تسهیل روند سرمایه گذاری در استان تاكيد كرد و اظهار داشت: براي اين كار مركز خدمات سرمايه گذاري هرمزگان فعال شده و زمان دو هفته اي را برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری مقرر كرده ايم.

وي تصريح كرد: اداره كل اقتصاد و دارایی استان باید ارتباط خوبی با سازمان سرمایه گذاری خارجی برقرار كند و تلاش وسیعی از طريق سفارتخانه ها و اتاق های بازرگانی برای جذب سرمایه گذاران داشته باشد.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: در زمینه بودجه نيز انتظار داريم اداره كل اقتصاد و دارایی به ساير دستگاه ها در استفاده از ردیف های اعتبارات ملی کمک کند.

وی یکی از رویکردهاي مهم در هرمزگان را فعال کردن گمرکات در شرق و غرب استان اعلام كرد و بيان داشت: اين كار در راستاي افزايش تجارت با کشورهای همسایه و همچنین پشتیبانی دیگر استان ها در امر تجارت انجام مي شود.

همتی گفت: با فعال سازی طرح تجارت کالای ملوانی، میزان بیکاری در نیمه دوم سال گذشته در هرمزگان کاهش یافت كه نشان مي دهد اين طرح به طور کامل تاثیرگذار بود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: باید تلاش کنیم تا در شرايط جديد اهداف دولت در عرصه های ایجاد اشتغال و صادرات محقق شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2533