چاپ این صفحه

پرداخت حق نکاشت یکی از خواسته های کشاورزان شهرستان میناب است/ اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد

میناب نیوز: معاون استاندار هرمزگان گفت: یکی از خواسته های کشاورزان شهرستان میناب پرداخت حق نکاشت است.

به گزارش میناب نیوز، ابوذر مهدی نخعی در نشست حفاظت منابع آب شهرستان میناب در سالن اجتماعات این معاونت و فرمانداری ویژه شهرستان میناب با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر در کشور اظهار کرد: در طرح سازگاری منابع آب شهرستان میناب باید پیوست حمایتی از کشاورزان این شهرستان نیز باشد.

وی افزود: به واسطه کاهش محصولات و درآمد کشاورزان و باغداران شهرستان میناب توان پرداخت هزینه آب بها و همچنین هزینه کنتور ها را ندارند که باید نسبت به کاهش هزینه ها اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به پرونده آب شهرستان میناب در شورای منابع آب کشور گفت: مدیران استانی مرتبط با این موضوع تلاش مضاعف در این زمینه برای جذب اعتبارات و به نتیجه رسیدن آن داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که یکی از خواسته های مردم دومین شهرستان استان هرمزگان پرداخت حق نکاشت به کشاورزان این شهرستان است وخواستار اقدامات لازم از طرف دستگاهای مربوطه در استان در سطح وزارتخانه شدند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع احداث گلخانه در شهرستان میناب اشاره کردند و تصریح کرد: الحمدله در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است و زمین های مورد نیاز در این شهرستان شناسای و مجوز های لازم برای بخش از آنها گرفته شده است و خواستار برنامه ریزی های شتابان برای افزایش گلخانه ها در این شهرستان شدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از ضروریات در تامین آب استان و به ویژه بندرعباس احداث آب شیرن کن است که تاکید کردند با تلاش مضاعف در جهت تسریع احداث آب شرین کن اقدام شود و مردم شاهد به بار نشست تلاش دولت مردان در استان هرمزگان باشند.

نخعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که 21 درصد ازجامعه روستایی استان هرمزگان در شهرستان میناب هستند گفت: تامین آب شرب در روستاهای شهرستان میناب باید اولویت اول استان باشد و در این جهت در چند سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته یا در حال انجام است که باید ضمن افزایش خدمات در اجرای پروژه ها نیز تسریع شود.

وی در پایان خواستار برنامه ریزی برای ارائه خدمات توسط آب و فاضلاب شهری میناب به روستاهای در دل شهر میناب شدند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2537