امروز: پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

استاندار در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در تهران برنامه سازگاری با کم آبی هرمزگان را تشریح کرد

میناب نیوز : استاندار در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در تهران برنامه سازگاری با کم آبی هرمزگان را تشریح کرد.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که با حضور وزیر نیرو در تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت خشکسالی در استان هرمزگان، به تشریح وضعیت منابع آب موجود در استان شامل منابع سطحی، زیرزمینی و نامتعارف پرداخت.

وی به وضعیت مصرف آب در بخش های مختلف از جمله شرب، صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: در بخش آب برنامه هایی همچون مهار آب های سطحی رودخانه ها، آبخیزداری، تغذیه دشت ها، توسعه استفاده از آب شیرین کن ها و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای صنایع و آبیاری فضای سبز در هرمزگان تدوین شده است.

استاندار هرمزگان همچنین برنامه اضطراری تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر، تامین آب کشاورزی شبکه و باغات شهرستان میناب، تامین آب 722 روستا در استان با جمعیت بیش از 580 هزار نفر و تامین آب شهرهای کوچک دارای تنش آبی در استان را تشریح کرد.

همتی تصریح کرد: مهار آب های سطحی با احداث 10 سد و 50 طرح تغذیه مصنوعی در سطح استان، اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، بهره برداری از آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و جداسازی انشعابات فضای سبز شهری از آب شرب از جمله این برنامه هاست.

وی در پایان بیان کرد: مدیریت مصرف در بخش کشاورزی از قبیل شبکه میناب به مساحت 11 هزار هکتار و همچنین تجهیز دشت های زراعی و باغات استان به آبیاری تحت فشار به مساحت 20 هزار هکتار و توسعه کشت گلخانه ای به مساحت پنج هزار هکتار، فرهنگ سازی در مصرف آب شرب، تکمیل سامانه های انتقال آب در سواحل جهت تامین آب به نقاط مصرف شرب و صنایع و طرح اضطراری تامین آب بندرعباس با توجه به وضعیت منابع آب سدهای شمیل و نیان و میناب دیگر برنامه های مدیریت تامین آب در هرمزگان است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2542

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge