چاپ این صفحه

مديران دستگاه هاي اجرايي نسبت به فعال سازي بازارچه ملواني بندر كرگان ميناب اقدام کنند

میناب نیوز: معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي نسبت به فعال سازي بازارچه ملواني بندر كرگان شهرستان میناب اقدام کنند.

به گزارش میناب نیوز،ايرج حيدري در نشست شوراي ساماندهي مبادلات مرزي استان هرمزگان، عنوان كرد: سواحل وسيع هرمزگان یک ظرفیت مهم است که نقش بسزايي در توسعه استان و بهبود معيشت ساحل نشينان دارد و باید به درستی از آن بهره برد.

وي به اهميت توسعه سواحل استان از نگاه استاندار هرمزگان اشاره و تصريح كرد: استاندار استان پس از انتصاب به سمت استاندار هرمزگان راهبرد توسعه سواحل  و جزاير استان را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار داد و پس از انجام  بررسي هاي لازم به اهميت و نقش سواحل در توسعه استان پي بردند و نسبت به استفاده از اين ظرفيت براي توسعه استان اهتمام ويژه بخرج دادند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان افزود: استاندار هرمزگان در يك حركت جهادي و با حضور موثر در چند شهرستان استان به ويژه شهرستان ميناب شخصاً پيگير راه اندازي بازارچه ملواني در بندر تياب میناب براي بهبود وضعيت معيشت ساحل نشينان شد.

حيدري خاطرنشان كرد: هرمزگان را نبايد به بنادر شهيد رجايي و شهيد باهنر خلاصه كرد و بايد از نوار ساحلي گسترده آن براي  رفع فقر و ايجاد اشتغال براي ساحل نشينان بهره برد و استاندار هرمزگان به خوبي به اهميت سواحل و فعال سازي بنادر براي ايجاد اشتغال و رفع محروميت ها پي بردند و مصوبه هيات دولت براي استان نتيجه تلاش ها و پيگيري هاي جدي و مستمر شخص استاندار در اين رابطه بوده است و عملیاتی شدن آن مطالبه جدی استاندار از مدیران استان است.

وی اظهار کرد: اهميت توسعه سواحل و جزاير استان براي استاندار آنقدر مهم بود كه وی از وزير كشور براي بازديد از جزاير استان دعوت بعمل آوردند و سفر وزير كشور به جزاير استان با دستاوردهاي خوبي براي اين مناطق به همراه بود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان اضافه کرد: بايد به شکلی برنامه ريزي شود كه مردم ثمره اقدامات در حوزه مبادلات مرزي را از نزديك لمس و اثر آن را در زندگي خود ببينند و تحقق اين مهم خواست استاندار استان است.

حيدري گفت: رونق گرفتن مبادلات مرزي تاثير بسزايي در توسعه صادرات و كاهش قيمت تمام شده محصولات دارد و اين طرح به دنبال واردات تنها نيست و هر دو مقوله صادرات و واردات را با هم دنبال مي كند و در اين راه بايد از ظرفيت هاي صادراتي استفاده شود.

وی افزود: هدف اصلي طرح مبادلات مرزي بهبود معيشت مرزنشينان و كمك به افرادی است كه توان تجارت در سطوح بالا را ندارند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تجارت كالاي ملوانی به استان، بیان کرد: تمامي دستگاه ها از جمله سازمان بنادر و دريانوردي، گمرك، فرمانداران شهرستان ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كه متولي اين كار هستند با استفاده از ظرفيت اتاق هاي بخش خصوصی موظف و ملزم به اجراي سریع دستورالعمل تجارت كالاهاي ملواني هستند و به صورت هفتگي بايد گزارش پيشرفت كار ارائه شود.

حيدري با اشاره به نقش فرمانداران در اجرايي شدن اين دستورالعمل، ادامه داد: فرمانداران استان با اختيارات كافي كه در اين رابطه دارند اجرايي شدن دستورالعمل تجارت كالا هاي ملواني را پيگيري کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفيت های شهرستان ميناب، خاطرنشان كرد: فرماندار شهرستان ميناب با همراهي مديران دستگاه هاي اجرايي ذيربط نسبت به فعال سازي بازارچه ملواني بندركرگان شهرستان ميناب كه ظرفيت هاي لازم را دارد اقدام کنند و در اين زمينه استقرار گمرك و سازمان بنادر و دريانوردی در بندر كرگان میناب جهت تسريع در كارها مهم است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان افزود: اداره کل هماهنگی اموراقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر روند اجرای دستورالعمل تجارت کالاهای ملوانی در استان نظارت و از روند پیشرفت کار گزارش ارائه کنند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2548