امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

به زودی عملیات دوبانده کردن جاده میناب تا تیاب میناب آغاز می شود/ بازارچه ملوانی بندرتیاب میناب به صورت رسمی آغاز به کار کرد

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت :به زودی عملیات دوبانده کردان جاده از میدان دفاع مقدس میناب تا تیاب میناب  آغاز می شود.

گزارش میناب نیوز ، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان پس از آغاز به کار رسمی بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب با بیان اینکه اجرای آئین نامه تجارت ملوانی به ظرفیت خوبی برای مناطق مرزی و ساحلی در هرمزگان تبدیل شده است، اظهار کرد: در قالب این آئین نامه ملوانان از معافیت برای واردات کالا برخوردار هستند و نرخ سوخت شناورها نیز تا آخرین نقطه مرزی با قیمت داخلی محاسبه می شود.

وی ادامه داد: در این راستا از ملوانان انتظار داریم به تولیدکنندگان استان هم کمک کنند و محصولاتی همچون صنایع دستی و دیگر تولیدات استان را صادر کنند و از آن سمت واردات را نیز انجام دهند.

استاندار هرمزگان افزود: صادرات کالا از این طریق موجب افزایش تولید و اشتغال پایدار در استان خواهد شد و فرصت مناسبی برای صادرات و واردات کالا توسط مردم منطقه فراهم شده است.  

همتی بیان داشت: در همه مناطق ساحلی مستعد فعالیت تجاری استان هرمزگان مجوز مرز رسمی صادر شده و اگر ملوانان از مبادی رسمی صادرات و واردات کالا را انجام دهند دیگر هیچ دغدغه ای نخواهند داشت.

وی با اشاره به ایجاد 90 شغل مستقیم در بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب با مجوزهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خاطرنشان کرد: در بندرتیاب ادارات بنادر، گمرک، استاندارد و سایر دستگاه های مرتبط جهت تجارت کالا مستقر هستند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بازارچه های ملوانی در نقاط مختلف ساحلی و بنادر استان هرمزگان فعال می شوند که این بازارچه ها موجب می شود گردشگران بسیاری هم در این مناطق حضور یابند و اقتصاد، گردشگری و اشتغال رونق یابد.

شایان ذکر است :پروانه کسب ملوانی به کسبه بازارچه ملوانی بندرتیاب شهرستان میناب توسط استاندار هرمزگان و با حضور نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندارو فرماندار ویژه شهرستان میناب و دیگر مسئولان اعطا شد.

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2563

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge