امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

هرمزگان به قطب بزرگ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کشور تبدیل می شود / توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان در حال پیگیری است/ سهام بسیاری از واحدها و بنگاه های تولیدی سودآور در بورس عرضه شود

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان به قطب بزرگ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کشور تبدیل می شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی سیمای مرکز خلیج فارس با اشاره به افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور  رئیس جمهور در بندرعباس، اظهارکرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که در هر فاز آن 120 هزار بشکه از میعانات گازی عسلویه به عنوان خوراک به بنزین و فرآورده های نفتی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: با افتتاح فاز دوم ظرفیت تولید بنزین با کیفیت یورو پنج در این پالایشگاه به 24 میلیون لیتر در روز افزایش یافت و ظرفیت نهایی آن تولید 36 میلیون لیتر در روز با راه اندازی فاز سوم خواهد بود و تولید نفت گاز و سوخت جت از دیگر محصولات این پالایشگاه است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت با کمک متخصصین داخلی، وزارت نفت و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) کار احداث این پالایشگاه را به پیش برد، افزود: بعضی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پالایشگاه توسط مهندسین داخلی تولید شد که کاری بسیار دقیق و تخصصی است و در طول ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد شکوفایی استعدادهای فنی و مهندسی بسیاری در کشور بودیم و طبق اعلام مدیرعامل این پالایشگاه بیش از 50 درصد نیروی انسانی شاغل در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نیروهای بومی استان هرمزگان هستند.

وی تصریح کرد: دستور رئیس جمهور برای تامین مالی تکمیل فازهای دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از صندوق توسعه ملی در تسریع احداث و راه اندازی این مجموعه بسیار اثربخش بود.

همتی با بیان اینکه با احتساب تولیدات پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه لاوان  بیش از 50 درصد فرآورده های نفتی کشور در هرمزگان تولید می شود، اظهار کرد: احداث یک پالایشگاه جدید 100 هزار بشکه ای در جزیره لاوان در حال پیگیری است و همچنین قرار است بخشی از صادرات نفت خام ایران از جاسک در شرق هرمزگان صورت گیرد که عملیات این کار بزرگ در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت نفت و احداث پالایشگاه ها در شرق و غرب و مرکز استان هرمزگان در حال پیگیری است، اضافه کرد: صنایع انرژی بر و پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان شکل می گیرد و یک بندر 50 میلیون تنی در این شهرستان در حال احداث است که ظرفیت جدید و خوبی برای صادرات و اشتغال در استان شکل خواهد داد و در بندرعباس نیز برای احداث شهرک پتروشیمی برنامه ریزی شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها استان هرمزگان به قطب بزرگ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کشور تبدیل خواهد شد و تحول بزرگی در استان رخ می دهد که اشتغال بسیاری را برای استان و همچنین در سطح ملی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه نظر  رئیس جمهور بر این است که سهام بسیاری از واحدها و بنگاه های تولیدی سودآور که سهامدار آنها دولت یا بخش های عمومی هستند در بورس عرضه شود، اظهار داشت: با این کار و خرید سهام این مجموعه ها توسط مردم، نقدینگی کنترل می شود و دیگر این نقدینگی بخش های اقتصادی را ملتهب نخواهد کرد.

استاندار هرمزگان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات و پرورش ماهی و میگو و گردشگری را از محورهای مهم توسعه در هرمزگان برشمرد و بیان کرد: توسعه سواحل مکران در شرق استان و ایجاد منطقه آزاد در این منطقه در حال پیگیری است و در بخش درمان نیز ایجاد هزار و 700 تخت بیمارستانی جدید در قالب چندین بیمارستان در استان هدف گذاری شده و راه اندازی آب شیرین کن ها در جهت تامین و مدیریت منابع آب نیز از محورهای مهم توسعه در استان است.

وی در پایان گفت: تلاش می کنیم تا پایان دولت دوازدهم همه بخش های پر ظرفیت استان هرمزگان را به نقطه خوب و مطلوبی برسانیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2576

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge