امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

اختیارات لازم جهت اجرای طرح توسعه سواحل مکران به هرمزگان و سیستان و بلوچستان واگذار شود

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: براى پيشبرد امر مهم و ارزشمند توسعه سواحل مكران بايد سازمانی چابک براى سياستگذاری و نظارت در سطح ملی تشكيل شود و وظايف این سازمان در سطح اجرایی به استانداران هرمزگان و سيستان و بلوچستان تفويض شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست تخصصى چشم انداز توسعه سواحل مكران که در محل مركز بررسی هاى استراتژيک رياست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا بايد تحليل كنيم كه هدف از توسعه سواحل مكران چيست و آنگاه مدل توسعه را بر مبنای اين جهت گيری طراحی كنيم.

وی ادامه داد: هدف از اين توسعه فعال سازی و بهره گيری از قابليت ها و ظرفيت های بی نظير منطقه مكران در حوزه های گوناگون و از سوى ديگر عمران، آبادانی و رفع محروميت و ارتقای شاخص های رفاهی خود اين منطقه می باشد.

استاندار هرمزگان افزود: برای تحقق اين اهداف در فرآيند توسعه سواحل مكران به منظور پرهيز از تداخل و به هم ريختگی وظايف سازمان ها با يكديگر و جلوگيری از تعارضات سازمانی و موازی كاری ها، يك سازمان پشتيبان، چابك و كوچك اما موثر، طراح و پيگير برای راهبری امور در مركز تشكيل شود و وظايف اجرایی به مديريت استان ها واگذار شود و ضمن پرهيز از گسترش تشكيلات و هزينه تراشی های بی مورد با استفاده از ظرفيت اجرایی استان ها كه در تمام نقاط و سطوح دارای تشكيلات می باشند، به تمشيت و پيشبرد امور پرداخته شود.

همتی تصریح کرد: مشكل ما در استان ها برای تحقق اهداف پيش بينی شده كمبود "اختيارات" است نه كمبود سازمان و تشكيلات جديد، و اگر اختيارات لازم به استانداری و شورای برنامه ريزی و توسعه استان واگذار شود، فقط با پشت سرگذاشتن ده سال مى توان به سطحي از توسعه و اهداف دست يافت كه ديگر كشورها با صرف زمان و منابع بيشتری به آن دست يافته اند.

وی خاطرنشان کرد: پيشبرد امور با اين مدل پيشنهادی سبب خواهد شد، هزينه مالی اضافه و غيرضروری بر دولت تحميل نشود و نقش سازمان های موجود استانی و محلی در اين مدل برجسته خواهد بود و خود به خود از تقابل های جديد جلوگيری خواهد كرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: ما براى تحقق ايده مكران توسعه يافته نيازمند "ابزار" هستيم، اما اين ابزار لزوما تشكيلات و سازمان جديد نمی باشد و بيش از همه نيازمند طرح و برنامه مدون و پيشرفته هستيم.

رضا مدرس با اشاره به زحمات صورت گرفته به ويژه مطالعه طرح ويژه مكران توسط وزارت راه و شهرسازی، اضافه کرد: با انجام مطالعات مديريت يكپارچه مناطق ساحلی بستر برای آغاز جدی پروسه توسعه سواحل مكران آماده است و خواهان بهره گيری از ظرفيت های سازمانی موجود برای نقش آفرينی در اين روند تحول ساز هستیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2676

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge