امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

معاون اول رییس جمهور با استقبال استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد/ مردم استان هرمزگان همواره پشتوانه ‌ای برای جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بوده اند

میناب نیوز: اسحاق جهانگيری معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چندین طرح و پروژه مهم صنعتی، اقتصادی و عمرانی، با استقبال فریدون همتی استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد.

به گزارش میناب نیوز، اسحاق جهانگيري در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس، از سوي استاندار و مديران استان و جمعي از نمايندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي مورد استقبال قرار گرفت.

اسحاق جهانگيري در اين سفر دو روزه، ضمن ديدار عمومي با مردم منطقه محروم كوشا احمدي در شهرستان حاجي آباد، 1200 طرح اشتغالزايي شهري و روستايي در سراسر كشور را به طور همزمان در اين شهرستان افتتاح خواهد كرد.

حضور در جلسه شوراي اداري استان با رويكرد اقتصاد مقاومتي و با حضور كارآفرينان شهري و روستايي اين استان و بررسي مشكلات و مسائل فراروي كار آفرينان استان و اتخاذ تصميمات لازم در اين زمينه برنامه ديگر روز اول سفر دكتر جهانگيري به استان هرمزگان است.

معاون اول رييس جمهور همچنين در دومين روز از اين سفر ضمن افتتاح چند پروژه مهم در منطقه ويژه اقتصادي هرمزگان، پروژه آب شيرين كن يكصد هزار متر مكعبي هرمزگان را مورد بهره برداري قرار خواهد داد.

بازديد از بندر شهيد رجايي و گمرك استان، مجتمع كشتي سازي و تاسيسات آب شيرين كن يك ميليون متر مكعبي از ديگر برنامه هاي دكتر جهانگيري در اين سفر خواهد بود.

بازديد از خط انتقال آب از خليج فارس به صنايع استان هرمزگان، كرمان و يزد از ديگر برنامه‌هاي روز دوم سفر معاون اول رييس جمهور است.

وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جهاد كشاورزي، نيرو و رييس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.

جهانگيري همچنين در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس با بيان اينكه استان هرمزگان يكي از استان هاي مهم و راهبردي كشور است افزود: مردم استان و بخصوص بندرعباس همواره نقش محوري و كليدي در كشور ايفا كرده اند و در دوراني كه استعمار گران در اين منطقه بودند، آنها را از مرزها و سواحل كشور به عقب راندند.

وي افزود: مردم استان هرمزگان در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي نيز همواره يكي از پشتوانه هاي مهم جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي بوده و هستند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه استان هرمزگان از نظر اقتصادي نيز يكي از مهمترين استان هاي كشور است و نقش اصلي در تجارت كشور ايفا مي كند، تصريح كرد: بزرگترين و مهمترين بنادر كشور در استان هرمزگان واقع شده و سالانه ميليونها تن كالا از طريق اين بنادر به كشور وارد و از كشور صادر مي شود.

جهانگيري ادامه داد: استان هرمزگان از نظر صنعتي و ميزان توليد فولاد و آلومينيوم نيز استاني پراهميت است و در بخش صنعت نفت و گاز نيز با وجود پالايشگاه هايي كه در اين استان قرار دارد و پالايشگاه خليج فارس كه به تازگي راه اندازي شده، از نقش استراتژيك برخوردار است.

معاون اول رييس جمهور همچنين با تاكيد بر اينكه استان هرمزگان از نظر كشاورزي و محصولات زراعي نيز يكي از استان هاي مهم كشور محسوب مي شود، خاطر نشان كرد: متاسفانه برخي مناطق استان همچنان جزو مناطق محروم هستند و بخصوص برخي از روستاهاي استان از روند توسعه عقب مانده اند و از برخي مشكلات رنج مي برند.  وي افزود: در اين سفر برخي واحدهاي صنعتي و عمراني افتتاح خواهد شد كه يكي از مهمترين آنها پروژه آب شيرين كن هرمزگان است كه مي تواند براي مردم استان آب آشاميدني مناسب فراهم كند و مازاد آن مي تواند براي مردم ديگر استان ها مورد استفاده قرار گيرد.

 جهانگيري ادامه داد: 1200 طرح اشتغالزايي روستايي در سراسر كشور آماده بهره برداري است كه در اين سفر با حضور در يكي از مناطق محروم استان بطور همزمان مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.

 وي با بيان اينكه در اين سفر از منطقه محروم كوشا احمدي بازديد به عمل خواهد آمد، گفت: يكي از كارهايي كه در اقتصاد مقاومتي در دستور كار قرار گرفت شناسايي مناطق محروم كشور بود و با كمك نهادهاي عمومي بر نمونه هايي از اين مناطق تمركز شد تا براي رفع محروميت آنها برنامه ريزي شود كه روستاي قلعه گنج در استان كرمان بعنوان نخستين روستا با كمك بنياد مستضعفان مورد توجه قرار گرفت و منطقه كوشا احمدي نيز قرار است با كمك بنياد مستضعفان و استانداري هرمزگان براي محروميت زدايي در دستور كار قرار گيرد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2681

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge