چاپ این صفحه

در مسیر رشد و تعالی کشور به کارهای خلاقانه نیاز داریم / افتتاحیه نخستین نمایشگاه خوشه های خلاقیت روستا در شهرستان میناب

میناب نیوز:مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه هرچقدر که افق دید انسان بلند تر باشد بهتر می تواند کارهای خلاقانه انجام دهد، گفت: در مسیر رشد، تعالی و پیشرفت کشور به کارهای خلاقانه نیاز داریم.

به گزارش میناب نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین  «حبیب رضا ارزانی» در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه منطقه ای«خوشه های خلاقیت روستا» در روستای بازیاری شهرستان میناب ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه ای به کانون های مساجد دارد و قرار بود که در این آیین شرکت کند اما به جهت سفر هیات دولت به نقطه ای دیگر از کشور نتوانست در جمع مردم هنر دوست میناب باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٦٠ درصد اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها هزینه می شود، افزود: این رقم در اعتبارات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به بیش از ٧٠ درصد می رسد.

مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شعار بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون های مساجد اشاره و عنوان کرد: این شعار به این جهت انتخاب شده است که اعضای کانون ها توجه بیشتری به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.

وی افزود: جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با مطالعه دقیق این بیانیه، تلاش خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که در این بیانیه آمده است بیشتر کنند.

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به وجود خلاقیت در روستاها اشاره کرد و گفت: برخی فقط مصرف کننده هستند و عده ای نیز با خلاقیت و نوآوری کارهای تولیدی انجام می دهند.

وی ضمن قدردانی از اهالی روستای بازیاری شهرستان میناب به جهت میزبانی از این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: مردم این روستا افرادی با اندیشه ناب هستند که فعالیت های خلاقانه در دستور کار خود قرار داده اند.

ارزانی با اشاره به اینکه طی یک سال و چهار ماه از حضورم در مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیش از سه بار است که به هرمزگان سفر کرده ام، افزود: این بیانگر وجود کانون های فرهنگی هنری خلاق و فعال و عشق و علاقه ام به مردم این خطه از ایران اسلامی است.

وی در خاتمه به ظرفیت های متنوع صنایع دستی، آیین و سنن، هنرهای نمایشی، قصه و داستان و ... اشاره و تصریح کرد: با شناسایی، ساماندهی و معرفی این ظرفیت های عظیم و منحصر به فرد و جذب گردشگر می توان به اقتصاد روستا رونق بخشید.

شایان ذکر است : نخستین نمایشگاه «خوشه های خلاقیت روستا» با نمایش آثار برگزیده استان های جنوبی کشور(هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، جنوب کرمان، فارس، بوشهر و جنوب فارس) به مدت سه روز به میزبانی کانون فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین(ع) روستای بازیاری در شهرستان میناب برگزار شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2741