امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

استاندار هرمزگان در دیدار با سرکنسول کشور قزاقستان / توانمندی های گردشگری و اقتصادی هرمزگان فرصتی برای سرمایه گذاری های مشترک ایران و قزاقستان

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت: توانمندی های گردشگری و اقتصادی هرمزگان فرصت مناسبی برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری های مشترک میان ایران و قزاقستان محسوب می شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در دیدار با سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس، عنوان کرد: دو کشور ایران و قزاقستان اشتراکات فرهنگی خوب و نزدیکی همچون نوروز با هم دارند که باعث نزدیکی دو ملت شده است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری موجود در هرمزگان، افزود: روابط دو کشور ایران و قزاقستان با استفاده از ظرفیت های هرمزگان در حوزه های گردشگری با توجه به وجود جزایر متعدد و مناطق آزاد قشم و کیش در این استان، بیش از پیش قابل توسعه است و باید ظرفیت های گردشگری هرمزگان در کشور قزاقستان معرفی شود و گردشگری هرمزگان می تواند زمینه ساز توسعه روابط دو کشور باشد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: برنامه ریزی برای حضور گردشگران قزاقستانی با توجه به ظرفیت های خوبی که هرمزگان در این زمینه دارد باید در دستور کار قرار گیرد.

همتی تصریح کرد: سرکنسول کشور قزاقستان می تواند نقش بسزایی در معرفی ظرفیت های استان هرمزگان در این کشور به ویژه ظرفیت های گردشگری و سرمایه‌گذاری ایفا نماید.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های هرمزگان در زمینه های فولاد، آلومینیوم، نفت، پتروشیمی، گاز ، شیلات و کشاورزی، می توان سرمایه‌گذاری های مشترکی را انجام داد و سرمایه‌گذاران کشور قزاقستان می توانند در این بخش ها سرمایه گذاری کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید جلسه ای برای معرفی ظرفیت های هرمزگان با حضور فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و صنعت، معدن و تجارت استان با سرکنسول کشور قزاقستان در هرمزگان برگزار شود.

همتی اضافه کرد: محصولات کشاورزی استان هرمزگان همچون خرما، نارنگی، لیمو، انبه و سبزی و صیفی جات، قابلیت صادرات به کشور قزاقستان را دارند.

وی اظهار داشت: ظرفیت های بندری، حمل‌ونقل، صادرات و واردات در هرمزگان دیگر زمینه های همکاری مشترک برای توسعه روابط بین دو کشور هستند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: روابط بین دو کشور ایران و قزاقستان با استفاده از ظرفیت های هرمزگان می تواند توسعه بیشتری پیدا کند و تحقق این مهم نیازمند پیگیری جدی است.‌

همتی یادآور شد: از سرمایه‌گذاران کشور قزاقستان دعوت می کنیم تا در همایش بین‌المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان حضور یابند.

دولتعلی نیسان سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس نیز در این دیدار، گفت: توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و قزاقستان با استفاده از ظرفیت هایی که استان هرمزگان در حوزه های گردشگری، مناطق آزاد، سرمایه گذاری، کشاورزی، ترانزیت و حمل و نقل کالا و خدمات دارد از مهمترین برنامه های کنسولگری کشور قزاقستان در هرمزگان است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2742

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge