چاپ این صفحه

بازدید استاندار هرمزگان از سد استقلال میناب/ تغذیه دشت ها و تامین آب کشاورزی رویکرد اصلی در استفاده آب سدها است

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: استفاده از آب ذخیره شده در سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان برای تغذیه دشت های پایین دست، چاه ها و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق از اولویت ها و رویکردهای مهم در استان است.

به گزارش میناب نیوز،فریدون همتی پس از بازدید از سدهای شمیل و نیان در شهرستان بندرعباس و سد استقلال در شهرستان میناب، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی های خوبی که در استان داشتیم، نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در سد استقلال میناب و ۶۰ میلیون مترمکعب آب نیز در سدهای شمیل و نیان ذخیره شده است.

  وی ادامه داد: با این وجود، رویکرد ما راه‌اندازی کامل آب شیرین کن ها و استفاده از آنها جهت تامین آب شرب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر است.

  استاندار هرمزگان افزود: در این راستا به طور تدریجی از میزان مصرف آب سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان برای تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر کاهش خواهد یافت.

  همتی تصریح کرد: پیگیری های جدی جهت تسریع در تکمیل آب شیرین کن ها و تامین تجهیزات آن ها در حال انجام است و امیدواریم به ‌سرعت بتوانیم آب شرب بندر عباس و بندرخمیر را به طور کامل از طریق آب شیرین کن ها تأمین کنیم. 

وی گفت: با این وجود خطوط آبرسانی از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان به بندرعباس و بندرخمیر در راستای پدافند غیرعامل و استفاده از آن برای شرایط خاص جهت تامین آب شرب با کیفیت و مناسب باید ترمیم و به خوبی نگهداری شوند.

  همتی با تأکید بر لزوم رفع دغدغه کشاورزان، بیان داشت: استفاده از آب ذخیره شده در سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان برای تغذیه دشت های پایین دست، چاه ها و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق از اولویت ها و رویکردهای مهم در استان است. 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تولیدات و اشتغال بخش کشاورزی باید شرایط پایداری را برای فعالیت کشاورزان در استان فراهم کنیم و در این راستا از آب سدها برای رفع دغدغه آنان استفاده خواهد شد. 

همتی یادآور شد: از مردم می خواهیم تا همچنان صرفه جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم هم آب شرب و هم آب مورد نیاز برای کشاورزی را تامین نماییم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2758