امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس / با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی / صیانت از نام خلیج فارس صیانت از یک تاریخ کهن است

میناب نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس یک سرمایه است که باید از همه زاویه ها از آن صیانت کرد و صیانت از نام خلیج فارس صیانت از یک تاریخ کهن است.

به گزارش میناب نیوز، سید عباس صالحی در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس که همزمان با دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: خلیج فارس برای ما علاوه بر اینکه یک سرمایه خدادادی است، سرمایه بزرگ ارتباطی است که ما را به جهان و جهان را به ایران متصل داشته است.

وی ادامه داد: خلیج فارس سرمایه بزرگ ایران زمین است که در طول تاریخ فرصتی بوده برای تلاقی فرهنگ ها، ادیان و مذاهب که چون یک ترکیب زیبا، فضای همدلی را نشان داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خلیج فارس نمادی برای مقاومت ایرانیان هرگاه که در معرض بدخواهی قرار می گرفته از دوره های کهن تا دوره استعمار پرتغال و انگلیس و تا دوران دفاع مقدس بوده است.

صالحی تصریح کرد: خلیج فارس نماد مقاومت ملی و نماد وحدت ملی است و ایرانیان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با نام خلیج فارس چون نخ تسبیحی گرد هم می آمده اند.

وی گفت: خلیج فارس یک قطعه نیست بلکه جان و روح هویت ایران و ایرانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: خلیج فارس نه یک روز که همه سال و ثانیه ها است، خلیج فارس یک سرمایه است که باید از همه زاویه ها از آن صیانت کرد و صیانت از نام خلیج فارس صیانت از یک تاریخ کهن است.

صالحی اظهار داشت: باید بیش از گذشته در صیانت از این نام  هم در حوزه اسنادی و هم در حوزه پژوهش بکوشیم.

وی در پایان اضافه کرد: خلیج فارس زیست بومی کم مانند است که باید در حفاظت از محیط زیست آن نیز بکوشیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2782

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge