امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

بیش از 2۰۰ مدرسه در هرمزگان ساخته می شود

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: بیش از 2۰۰ مدرسه در هرمزگان ساخته می شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در آیین بزرگداشت هفته مقام معلم در استان هرمزگان، عنوان کرد: نامگذاری ایام شهادت آیت الله شهید استاد مرتضی مطهری به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم، یک اقدام مهم در راستای مطرح نمودن خدمات و آثار نیک اقدامات معلمین در جامعه است تا افکار عمومی بیشتر با تلاش های این مجموعه آشنا شود.

وی با اشاره به تاثیر و جایگاه بسیار مهم معلمان در راستای تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی، افزود: معلمان تلاش می کنند تا نیروی انسانی متعهد، با اخلاق و قانون‌مدار برای آینده کشور تعلیم و تربیت یابد تا جامعه روز به روز در مسیر تعالی بیشتر قرار گیرد.

استاندار هرمزگان جایگاه معلم را بسیار خاص و ویژه دانست و بیان کرد: این قشر همواره باید مورد احترام و تکریم همه در جامعه قرار گیرد.

همتی تصریح کرد: معلمین از اقشار معتمد مردم می باشند و مردم به این مجموعه اعتماد دارند و معلمان را بسیار محترم و بزرگوار می دانند.

وی گفت: رشد و تعالی و تحول اساسی در کشور به دست معلمان رقم می خورد و تلاش معلمان موجب یک سرمایه گذاری پایدار برای کشور است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تلاش معلمان برای تربیت نیروی انسانی ماهر موجب موفقیت جامعه و کشور می‌شود و این تلاش بسیار ستودنی است.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام یک اقدام بی نظیر در راستای ساخت مدارس جدید در هرمزگان، اظهار کرد: در این راستا طبق توافقی که با بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان صورت گرفته بیش از ۱۰۰ مدرسه توسط این بنگاه ها تا مهرماه سال آینده در استان هرمزگان ساخته می شود و بر اساس مذاکراتی که با وزارت آموزش و پرورش نیز داشته‌ایم، قرار است سازمان نوسازی مدارس هم به همین تعداد مدرسه جدید در هرمزگان بسازد که این اقدام بی نظیر است.

همتی بیان کرد: در حوزه حمایت از پژوهش های دانش آموزی نیز آمادگی کامل برای کمک و اختصاص اعتبار و حتی تشکیل صندوق حمایت از این پژوهش ها را داریم.

وی با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای تربیت معلمان بومی در هرمزگان، عنوان کرد: بر این اساس سالانه هزار نفر دانشجوی بومی در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان جهت تربیت معلمان بومی در این استان جذب می شوند و برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز این کار نیز اقدامات لازم را از جمله در حوزه ساخت خوابگاه انجام می دهیم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که سال گذشته صورت گرفت رتبه میزان قبولی دانش آموزان هرمزگانی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها ارتقا یافت و برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی را جهت کمک به دانش‌آموزان انجام داده‌ایم و نقش معلمان نیز در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2790

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge