چاپ این صفحه

شهرستان میناب آینده درخشانی دارد/ ضرورت تسریع در تکمیل شهرک های صنعتی در شهرستان میناب

میناب نیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: شهرستان میناب با توجه به اجرای پروژه های متعدد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه پرورش میگو و رونق صادراتی که برخوردار است، آینده درخشانی دارد.

به گزارش میناب نیوز،  ایرج حیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و صادرات غیر نفتی استان هرمزگان که در بندر تیاب میناب برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش شهرک های صنعتی در توسعه شهرستان میناب، عنوان کرد: تکمیل پروژه‌های شهرک های صنعتی در مناطق مختلف شهرستان میناب همچون تیاب، تیرور و هشتبندی نقش بسزایی در رونق و توسعه این شهرستان خواهد داشت.

وی در همین رابطه تصریح کرد: با توجه به توسعه چشمگیر بندر تیاب میناب تکمیل فاز دوم شهرک صنعتی این منطقه با مساحت ۱۲۰ هکتار در دستور قرار‌ می گیرد که انتظار می رود کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به تحقق این مهم اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: شهرک های صنعتی جدید با توجه به نقشی که در ایجاد اشتغال دارند زمینه ساز آینده درخشانی برای شهرستان میناب خواهند بود.

حیدری  گفت: اجرای فاز دوم طرح توسعه شهرک صنعتی بندر تیاب میناب تحولی جدی در رونق این منطقه ایجاد خواهد نمود و شاهد ایجاد فرصت های جدید شغلی در این منطقه مستعد شهرستان میناب خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت های میگو برای استان ، عنوان کرد: میگو با توجه به ارزش صادراتی که در جهان دارد می تواند جایگزین خوبی برای سایر منابع درآمدی کشور همچون نفت باشد و این ظرفیت مهم در شهرستان میناب بیش از پیش نیازمند توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی برای رونق شهرستان میناب در زمینه های مختلف انجام داده اند ولی کافی نیست و تا رسیدن به اهداف مورد نظر فاصله وجود دارد.

وی تصریح کرد: اغلب  پروژه‌های سرمایه‌گذاری که در سال گذشته در شهرک صنعتی تیاب شهرستان میناب کلنگ زنی شده است به ثمر نشسته است که تحقق این مهم حاصل کار دسته جمعی است و در شرایط فعلی بندر تیاب میناب از رونق بسیار خوبی برخوردار است و در حال تبدیل شدن به قطب پرورش میگو در استان است که باید بیش از پیش تقویت گردد.

حیدری با تاکید بر جذب هرچه بیشتر فعالیت های سرمایه گذاری، اظهار داشت: انتظار است مدیران دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران واقعی  به صورت همه جانبه با رفع مشکلات پیش روی آنها حمایت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت شفاف مشکلات را با سرمایه‌گذاران در میان بگذارند و اگر توان انجام کاری را ندارند از ابتدا اعلام نمایند تا سرمایه‌گذاران سرگردان نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اولویت های تامین برق در شهرستان میناب، تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در زمینه تامین برق برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان میناب به دلیل زمانبر بودن توسعه زیرساخت ها وجود دارد اولویت تامین برق با واحد های تولیدی فرآوری و بسته بندی در این شهرستان به ویژه در بندر تیاب میناب به توجه به نیاز ضروری برای ایجاد صنایع پایین دستی ، می باشد.

حیدری با اشاره به عدم پاسخگویی منابع دولتی جهت تامین برق اراضی پرورش میگو، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، انتظار است سرمایه‌گذاران حوزه پرورش میگو به صورت مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی نسبت به توسعه زیرساخت های تامین برق اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: موانعی که بر سر راه تکمیل شبکه انتقال برق بندر تیاب میناب وجود دارد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با پیگیری های بعمل آمده به زودی مرتفع خواهد شد و شاهد تسریع در شبکه انتقال برق این منطقه خواهیم بود.

حیدری با اشاره به نیاز واحد‌های تولیدی به زمین برای تکمیل چرخه تولید، گفت: هر واحد تولیدی که در شهرستان میناب به ویژه بندر تیاب میناب برای تکمیل چرخه تولید نیازمند زمین است دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به اختصاص زمین مورد نیاز طبق قانون اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: میگو فرآورده ای است که قابلیت بسیار خوبی برای صادرات دارد و منبع مهم ارز آوری برای کشور است که باید این صنعت به صورت ویژه در دستور کار باشد.

حیدری در همین رابطه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نظیر بنادر، گمرک،جهاد ، استاندارد، بهداشت و درمان امر صادرات را تسهیل نمایند و از صادرات کنندگان حمایت کنند و شرایط را برای صادرات بیش از پیش مهیا نمایند.

وی در همین رابطه گفت: همراهی و همکاری دستگاه‌های امنیتی در توسعه و رونق امر صادرات در شهرستان میناب قابل تحسین است و انتظار است به عنوان پشتیبان فرماندار شهرستان با همکاری و هماهنگی نزدیک بیش از پیش این مهم را در شهرستان میناب تقویت نمایند زیرا شرایط برای صادرات در شهرستان میناب با توجه به ظرفیت های که دارد کاملا مهیاست.

بازدید از چند واحد تولیدی و همچنین بازدید از طرح توسعه شهرک صنعتی تیاب میناب و گمرک،بندر  و اسکله بندر تیاب میناب از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به شهرستان میناب در شرق استان بود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2835