چاپ این صفحه

آب سد استقلال میناب تنها برای کشاورزی شود / میناب تبلور اقتصاد سبز در منطقه است / هفتمین جشنواره شکر گزاری انبه و یاسمین گل میناب

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: شهرستان میناب با تولید محصولات کشاورزی متنوع تبلور اقتصاد سبز در این منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب، عنوان کرد: شهرستان میناب با تولید محصولات کشاورزی متنوع تبلور اقتصاد سبز در این منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مردم در این منطقه با قدمت و تمدن، هزاران سال است که زندگی می‌کنند و میناب دروازه سواحل مکران است.

استاندار هرمزگان افزود: جشنواره هایی همانند انبه و یاسمین گل به دلیل اینکه مردم در محوریت برگزاری آن قرار دارند، ماندگار شده اند.

همتی تصریح کرد: استعدادهای طبیعی شهرستان میناب زبان زد است و این منطقه با داشتن باغات، نخلستان ها و دشت های سرسبز و زیبا و مردم پویا و فعال، بسیار پرنعمت و پربرکت است.

وی به برنامه ریزی صورت گرفته جهت استفاده از آب سد استقلال میناب برای رونق کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری‌های فراوان توانستیم رویکرد وزارت نیرو را به این سمت تغییر دهیم که آب شرب شهرستان های بندر عباس و بندرخمیر به طور کامل از طریق آب شیرین کن ها تأمین شود تا بتوانیم از آب سد استقلال میناب به طور کامل برای کشاورزی در این منطقه استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به تدریج با بهره برداری از فازهای مختلف دو آب شیرین کن در بندرعباس، میزان برداشت آب از سد استقلال میناب برای مصرف شرب بندرعباس و بندرخمیر کاهش پیدا می‌کند و تلاش می‌کنیم تا دو سال دیگر، از آب سد میناب تنها برای کشاورزی استفاده شود.

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم که در تمامی مناطق مستعد کشاورزی و تولید در هرمزگان با مهار روان آب ها در راستای رونق کشاورزی گام برداریم.

وی توسعه سیستم های آبیاری قطره ای و نوین برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات در حال انجام در شهرستان میناب برشمرد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های معرفی محصولات کشاورزی همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، نشاط خوبی در مناطق مختلف ایجاد می کند و باید چنین برنامه‌هایی تداوم یابد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2848