امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

انعقاد و مبادله تفاهم نامه احداث ۲۰۰ فضای آموزشی در هرمزگان بین استاندار هرمزگان و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور

میناب نیوز: تفاهم نامه احداث ۲۰۰ فضای آموزشی در قالب هزار و ۶۰۰ کلاس درس در هرمزگان، روز دوشنبه در مراسمی در تهران به امضای فریدون همتی استاندار هرمزگان و مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور رسید و با حضور موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان، مبادله شد.

به گزارش میناب نیوز، در اقدامی جهادی با پیگیری های استاندار هرمزگان قرار است تا سال تحصیلی ۱۴۰۰ پرونده  تمامی مدارس نیمه تمام مشارکتی بسته و رکورد ساخت مدارس جدید زده شود.

استاندار هرمزگان با قدردانی از رخشانی مهر در خصوص این تفاهم نامه، بیان کرد: مطابق توافق صورت گرفته، مقرر گردید ۵۰ درصد هزینه احداث این مدارس از محل مشارکت خیرین مدرسه ساز و صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان و ۵۰ درصد از محل اعتبارات ملی توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تامین شود.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز جهت احداث این ۲۰۰ فضای آموزشی ۵۰۰ میلیارد تومان است و این فضاهای آموزشی در یک برنامه جهادی تا مهر ماه سال ۱۴۰۰ به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

استاندار هرمزگان با قدردانی از خیرین و بنگاه های اقتصادی و لزوم مشارکت سایر بنگاه های استان و خیرین در این طرح مهم، افزود: در هیچ دوره ای چنین اعتبار و رقمی برای ساخت مدارس در هرمزگان اختصاص نیافته و در حالی که میانگین سالانه در گذشته ساخت 20 مدرسه بوده در حال حاضر با افزایش 10 برابری، نهضت مدرسه سازی در هرمزگان ایجاد شده است.

همتی با اشاره به توافق نهایی برای برای ساخت شهرک آموزشی در بندرعباس، تصریح کرد: احداث این شهرک به عنوان یک ایده استانی و کار ممتاز با معماری بومی هرمزگان، برای چهار هزار دانش آموز مورد توافق نهایی قرار گرفت و الگویی در سطح کشور خواهد بود.

وی گفت: همچنین توافق برای ساخت کلینیک بهداشتی و درمانی اختصاصی آموزش و پرورش هرمزگان با مشارکت استانداری و سازمان نوسازی مدارس کشور صورت گرفت که ۵۰ درصد اعتبار آن توسط سازمان نوسازی مدارس و ۵۰ درصد هم از محل مشارکت خیرین تامین می‌شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 2993

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge