امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان

 میناب نیوز:مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان برگزار شد .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان ،آیین معارفه رئیس جدید سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان هرمزگان پیش از ظهر امروز با حضور مهندس یزدانی و سیدابریشمی معاونین وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، دریانورد معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان ، فرمانداران ، مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و جمعی از فعالان اقتصادی و بازاریان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد . 

معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استانهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : هرمزگان دارای قابلیت های زیادی  است که باید بالفعل در آید .

یزدانی افزود : در شان استانی چون هرمزگان نیست که دارای رتبه هفتم بیکاری فصلی در میان استانهای دیگر باشد . استانی که 760 واحد فعال در بخش صنعت ،  200 واحد معدنی و 150 اتحادیه صنفی دارد قابلیت ایجاد  20 هزار شغل جدید هم برایش متصور است .

ایشان در ادامه گفت : رسیدن به این موضوع مستلزم همگرایی ، انسجام و تلاش در تمامی ابعاد است . وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های راهبردی اقتصادی بیان داشت : اجرای سیاست های رهبری با پلاکارد و اجلاس و همایش شدنی نیست بلکه عزمی ملی را می طلبد .

در سیاست های ابلاغی دولت تکلیف دستگاه ها معین  و بار اصلی آن بر دوش وزارت صنعت ، معدن و تجارت است . معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت یاد آور شد : شایسته نیست در برخی از شاخص ها جایگاه کشوری چون ایران در رتبه ای پایین باشد .

یزدانی در ادامه تصریح کرد : این اقتصاد مردم بنیاد است یعنی برمحور دولت نیست . وظیفه دولت نظارت و ظرفیت سازی و تعامل با بخش خصوصی است .

این مقام مسئول تصریح کرد : طرح هایی که پیشرفت 76 در صدی در استان دارند می تواند در صورت تکمیل 2هزار اشتغال به صورت مستقیم ایجاد کند. معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان نیز گفت : اشتغال بومیان در صنایع علاوه بر جلوگیری از قاچاق سبب امنیت اقتصادی خواهد شد .

صالح دریانورد افزود : این امر سبب تحکیم وحدت ملی نیز خواهد شد وقتی یک نیروی بومی در کنار دیگر اقوام به کار مشغول باشد.

وی اضافه کرد : توجه به صنعت و تجارت در استانی چون هرمزگان که ابعاد فراملی دارد یکی از محورهای توسعه ایران تلقی می شود . ایشان با بیان اینکه رسالت شرکت های صنعتی و دولت یک رسالت پر مسئولیت است ، افزود : حمایت از تولید ملی اساس اقتصاد کشور را تشکیل می دهد .

معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان در ادامه اظهار داشت : با برنامه ریزی ، بستر سازی تعامل با همه دستگاههای اجرایی مربوطه می توان علاوه بر رفع مشکلات تولید ، ظرفیت تولید در صنایع استان را به حداکثر رساند .  

  خلیل قاسمی نیز در این آئین گفت : راستگویی در دین مبین اسلام یک تکلیف ، در فرهنگ ایرانی یک ارزش و در برنامه های دولت تدبیر و امید یک استراتژی است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : موقعیت استراتژیک هرمزگان که قابلیت های مختلفی در زمینه های تجاری ، توریستی ، نظامی و نفتی دارد با داشتن زیر بناها و زیر ساختهای کوچک و بزرگی همچون بنادر شهید رجایی ، شهید باهنر با عملکرد فراملی ، وجود بنادر چند منظوره و بنادر نفتی ، استقرار مناطق آزاد قشم و کیش ، مناطق ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ، کشتی سازی ، شهرکها و نواحی صنعتی ، صنایع بزرگ مانند فولاد ، آلومینیوم ، روی ، کشتی سازی ، سیمان و پالایشگاههای نفت و گاز حائز اهمیت می باشد .

ایشان با اشاره به خط مشی سازمان گفت : اهداف سازمان بر اساس رویکرد جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سه بخش صنعت ، معدن و تجارت در 13برنامه کلی و 61 برنامه عملیاتی تبیین شده است وی اضافه کرد : تمرکز زدایی ، بسیج همگانی در جهت رونق اقتصادی استان با اولویت تشکل ها ، توجه به اقتصاد مقاومتی ، رساندن واحدهای صنعتی به حداکثر ظرفیت اسمی ، بستر سازی پولی و بانکی ، پرورش نیروی انسانی  متخصص در سازمان ، شناسایی بازارهای جدید و ... بخشی از برنامه های اجرایی استکه با تلاش خانواده بزرگ صنعت ، معدن و تجارت استان و با جدیت انجام می شود .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : از دیگر برنامه های این سازمان حرکت به سوی گسترش فروشگاههای زنجیره ای ، تقویت تشکل های خصوصی ، شناسایی بازارهای هدف به منظور اعزام و یا پذیرش هیأت های تجاری ، حرکت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت های معدنی ، ایجاد بسیج همگانی و استفاده از تمامی پتانسیلهای موجود جهت رونق اقتصادی و تحرک بخشیدن به تشکل ها و پرورش نیروی انسانی متخصص در راستای دستیابی به اهداف سازمانی می باشد . 

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 308

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge