امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

با دستور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو پروژه فاضلاب تياب میناب افتتاح شد

میناب نیوز: با دستور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو پروژه فاضلاب تياب میناب افتتاح شد.

به گزارش میناب نیوز،امین قصمی مدیرعامل آبفا هرمزگان در خصوص جزییات این طرح اظهار کرد: حجم عملیاتی این طرح شامل ۱۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، یکهزار و ۹۰۰ متر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ فاضلاب و تصفیه خانه ای به ظرفیت 880 مترمکعب در روز با فرآیند تصفیه MBR است.

  وی افزود؛ اعتبار هزینه شده برای این طرح 180 میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان در ادامه در خصوص گلایه اهالی روستای تیاب میناب نسبت به عدم نصب انشعابات فاضلاب، گفت: با توجه به تکمیل پکیج فاضلاب تیاب میناب شامل خط انتقال، شبکه جمع آوری، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب، اهالی روستا بایستی برای بهره مندی از این طرح  نسبت به خرید انشعاب اقدام نمایند.

وی افزود: در حال حاضر 350 انشعاب فاضلاب نصب شده است که در صورت خرید انشعاب از سوی مشترکین، آبفا نسبت به وصل این انشعابات به شبکه جمع آوری فاضلاب اقدام می کند.

قصمی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح فاضلاب تیاب میناب از یک دهه قبل آغاز شده است، در حال حاضر در برخی مناطق بازسازی خطوط انتقال قدیمی فاضلاب کماکان در دست اجراست که این مسئله مانع افتتاح و بهره برداری رسمی نبوده ، به طوری در حال حاضر فاضلاب برخی مناطق از طریق ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه فاضلاب منتقل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه آبفا به طور صد درصد آمادگی ارائه خدمات نصب و وصل انشعابات فاضلاب را دارد، از مردم روستای تیاب میناب خواست تا با خرید انشعاب فاضلاب (که امکان پرداخت هزینه انشعاب به صورت اقساط نیز وجود دارد)، این مجموعه را در افزایش بهره مندی بیشتر روستا از شبکه جمع آوری فاضلاب همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر توقف اجرای طرح فاضلاب تیاب میناب در شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: هم اکنون ادامه اجرای این طرح و واگذاری انشعابات فاضلاب از سوی این مجموعه به برخی دلایل از جمله عدم دریافت مجوز از سوی دهیاری امکان پذیر نبوده که این مسئله به معنای توقف اجرای طرح نبوده و به محض دریافت مجوز از سوی دهیاری،آبفا آماده ارائه خدمات است.

قصمی در پایان، تاکید کرد: اجرای یک طرح فاضلاب نیازمند ایجاد شبکه جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب، خطوط انتقال، احداث ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب است که با افتتاح طرح فاضلاب تیاب میناب ، تمامی این تاسیسات احداث و وارد مدار بهره برداری شده است. به طوری که هم اکنون فاضلاب مناطقی که به شبکه جمع آوری وصل شده اند، از طریق ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال وارد تصفیه خانه فاضلاب می شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3141

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge