امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

رشته های پرستاری ، مامایی ،بهداشت و فوریت های پزشکی در میناب راه اندازی می شود / علوم پزشکی در هرمزگان شرقی توسعه می یابد

میناب نیوز : معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت :  علوم پزشکی شرق و غرب استان هرمزگان توسعه می یابد .

به گزارش میناب نیوز ، ابوالفضل باقری فرد در نشست با استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی از گسترش آموزش در 2 قطب شرق و غرب هرمزگان با محوریت شهرستان های میناب و بندرلنگه خبر داد.

وی افزود : در راستای ایجاد عدالت آموزشی در بین دانشجویان استان و همچنین بومی گزینی در این مناطق، میناب و بندرلنگه با اختصاص 4 رشته: پرستاری، مامایی، بهداشت و فوریتهای پزشکی در هرمزگان راه اندازی خواهند شد.

 باقری فرد ابراز کرد: اعطای مجوز دانشکده و رشته های علوم پزشکی بر اساس نقشه های گسترش و سند متوازن آموزشی وزارت بهداشت می باشد؛ یکی از معیار ها نیز جمعیت است. بهترین و آسان ترین راه دسترسی به خدمات  بومی گزینی است چرا که استفاده از نیروهای غیر بومی و خارج از استان محل سکونت، میزان ماندگاری نیروها را به حداقل می رساند .

وی اظهار کرد: برخی از شهرها محروم واقع شده اند به دنبال این رفع محرومیت هستیم که یکی از این راهها توسعه آموزش و فضاهای آموزشی در این شهرها است. بومی گزینی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. باید شرایطی را فراهم کنیم دانشجو در جایی تحصیل کند که خیلی از فضای ارائه خدمت و محل سکونت خود دور نباشد.

معاون وزارت بهداشت با تاکید بر بین المللی سازی آموزش در هرمزگان با توجه به ظرفیت بالقوه این استان گفت: هرمزگان پتانسیل بسیار خوبی در بحث بین المللی سازی دانشکده ها دارد؛ نباید فقط به دانشگاههای دولتی اکتفا کنیم و برای توسعه آموزشی از دانشگاه های خصوصی نیز حمایت کنیم.

وی بیان کرد: امروز روی جزیره قشم به عنوان یک قطب بین المللی در حوزه آموزش حساب باز کرده ایم چرا که ظرفیتی از قبل برای این امر فراهم بوده و اکنون می توان از آن استفاده کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ضمن تشکر از حمایت های استاندار هرمزگان از بخش های مختلف دانشگاه به ویژه حوزه آموزش تصریح کرد: راه اندازی دانشکده های قطب بر اساس رشته های مورد نیاز منطقه موجب محرومیت زدایی در شرق و غرب استان خواهد شد. لذا با آموزش همه چیز توسعه پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در میناب و اختصاص سهمیه ویژه منطقه محروم برای دانشجویان مناطق محروم استان گفت: شهرستان میناب بار مراجعات بیماران شرق استان و جنوب کرمان را به دوش دارد انتظار می رود با توجه به وجود ظرفیت آموزشی در این شهرستان و نیاز به نیروهای تخصصی ماندگار دانشکده قطب شرق استان با محوریت میناب راه اندازی شود.

رئیسی افزود: متاسفانه در سامانه و هنگام اختصاص سهمیه دانشجویان مناطق محروم شهرستانهای برخوردار از سایر استانهای همجوار استان در یک گروه با متقاضیان این استان رقابت می کنند که این عامل موجب می شود دانشجویان مناطق محروم استان از این رقابت جا بمانند.

وی ابراز کرد: انتظار می رود برای موفقیت دانشجویان مناطق محروم هرمزگان سهمیه ویژه ای در نظر گرفته شود تا بتوانند در استان خود پس از تحصیل به عنوان نیروهای ماندگار مشغول به خدمت شوند.

استاندار هرمزگان گفت: ما شرایط کشور را درک می کنیم و به دنبال تحمیل هزینه اضافی نیستیم تا کنون با کمک صنایع و خیرین استان بخش اعظمی از مشکلات بخش بهداشت و  درمان حل کرده ایم.

دوستی خاطر نشان کرد: استانداری هرمزگان بعنوان بخشی از بدنه دولت در کنار دانشگاه علوم پزشکی است و این آمادگی را دارد تا در تامین زیر ساخت های آموزشی دانشکده های میناب و بندرلنگه با دانشگاه همکاری کند.

در این نشست آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی، جلیل کوهپایه‌زاده دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت،  حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز حضور داشتند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3350

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge