امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

تا پایان هفته دولت نیز منابع جدیدی را به هرمزگان تخصیص می‌دهیم / با لایروبی رودخانه میناب و رودان می توان جلو مشکلات در زمستان را گرفت

میناب نیوز : معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت :  تا پایان هفته دولت نیز منابع جدیدی را به هرمزگان تخصیص می‌دهیم.

به گزارش میناب نیوز ، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در برنامه پایانی سفر خود به بندرعباس با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه غرض از این سفر نظارت میدانی و بررسی عملیاتی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود، گفت: دستاوردهای سفر رئیس جمهور به هرمزگان دستاوردهای بسیار مبارکی است و در ۲۲ فصل‌ و برنامه از جمله، بهداشت و درمان‌، آموزش و آموزش عالی، کشاورزی، صنعت، راه، مسکن، توسعه شهری، انرژی و ... ، طرح‌های متعدد رشد، عمرانی و اقتصادی تصویب و در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: ما امروز که یک بررسی میدانی از برخی از طرح‌های استان داشتیم، پویایی و شکوفایی را در طرح‌ها به وضوح دیدیم چرا که برخی از طرح‌هایی که سال‌ها معطل بودند با تزریق منابع  هم‌اکنون فعال شده‌اند و امیدواریم به نتایج خوبی برسند.

مرتضوی با اشاره به شیلات و ظرفیت اشتغالزایی و ارزآوری این حوزه اظهارداشت: بحمدالله امروز فرهنگ اشتغال بومی با محوریت مردم در حال نمو و نماد پیدا کردن است که ما در ارزیابی مقدماتی امروز شاهدش بودیم .بعد از سفر ریاست جمهوری به استان  ۳هزار و ۱۸ میلیارد تومان منابع عمرانی به استان تزریق شد که من فکر نمی‌کنم در هیچ بازه‌ی تاریخی چنین منابعی برای استان آن هم به صورت نقدی تخصیص داده شده باشد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در طرح‌های اقتصادی هم منابع خوبی برای هرمزگان دیده شده است و تکلیف ما به بانک‌های عامل این است که به وظایف خود به صورت کامل عمل کنند و آقای استاندار به عنوان نماینده تام الاختیار وظیفه پیگیری دارند.

مرتضوی عنوان‌کرد: در حوزه ازدواج  کارِ کارستانی در هرمزگان صورت گرفته است و منابع خوبی هم تزریق شده است و درصد جذب آن هم خیلی مطلوب است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید‌کرد: در بحث مسکن، تامین زمین و واگذاری زمین به تعاونی‌ها و افرادی که می‌خواهند خودشان ساختمان بسازند استان رتبه دوم کشوری را دارد و من احساسم این است که با اجرای این مصوبات یک توازنی در استان به وجود خواهد آمد و با توجه به موقعیت ژئوپولیتیک هرمزگان، آینده استان آینده‌ای توام با شکوفایی و پویایی خواهد بود.

وی بیان‌کرد: تا پایان هفته دولت نیز منابع جدیدی را به هرمزگان تخصیص می‌دهیم اما لازم است مدیران این استان به صورت جهادی پیگیر اجرای طرح‌ها باشند هرچند که  بیرق حرکت جهادی در استان برافراشته است و این باید تداوم پیدا کند.

مرتضوی خاطرنشان‌کرد: امیدوارم تمام مشکلات مردم  و این استان با طرح‌هایی که در حال اجرا است حل شود و هرمزگان در تراز موقعیتی که دارد در جغرافیای ایران و جهان خوش بدرخشد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این دیدار اظهارداشت: ما سومین جلسه پیگیری مصوبات سفر را امروز برگزار کردیم و باید بگوییم که سفری که رئیس جمهور در دی ماه به استان داشتند سفر پر خیر و برکتی بود و بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب شد و بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در ماه اول به استان تخصیص داده شد و جهشی که در بهره‌برداری پروژه‌ها خواهیم دید ناشی از تخصیص به موقع اعتبارات است

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات بعد از سفر رئیس جمهور  نشان داد که دولت در عملیاتی کردن مصوبات بسیار جدی است و سامانه‌هایی که طراحی شده  و گزارشات و پیگیری‌هایی که از دستگاه‌های تخصصی  انجام شد و گزارشاتی که از استانداران گرفته می‌شود  نشان از وفای عهد دولت با مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این دیدار با اشاره به وقوع حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله اظهارداشت: لازم است در حوزه هلال احمر تجهیزات امدادی به ویژه در  استان‌های جنوبی بروزرسانی شود چرا که چادرها چه در زمستان و چه در تابستان کارایی خاصی ندارند و لازم است در سیل و زلزله از کانکس‌هایی استفاده شود که قابلیت پوشش و خدمات رسانی در چند استان را هم دارند.

وی با اشاره به سیلاب‌هایی که همه ساله در نقاط مختلف استان با کوچکترین بارندگی‌ها به وقوع می‌پیوندد، گفت: می‌توان با لایروبی به موقع رودخانه‌ها به ویژه در میناب و رودان جلوی بسیاری از مشکلاتی که در زمستان برای مردم ایجاد می‌شود را گرفت و هزینه‌ای را که برای درمان در این حوزه صرف می‌کنیم اگر صرف پیشگیری کنیم به نتایج مثبتی دست پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلات جدی‌ای که در استان داریم معضل بیکاری است که توصیه‌های ریاست محترم جمهور در سفر به هرمزگان می‌تواند در این حوزه راهگشا باشد و بخشی از مشکل اشتغال از طریق صنایع کوچک و بخشی دیگر هم از طریق صنایع بزرگ و ظرفیت‌هایی که در دریا قابلیت نقد کردن دارد حل کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3384

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge