امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

ارائه گزارشی از اقدامات و مشکلات توسعه سواحل مکران توسط استاندار هرمزگان به رئيس جمهوري

میناب نیوز:ریاست جمهوری اسلامی ایران در سفری چند ساعته به شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان با حضور بر روی ناوشکن جماران از منطقه عملیاتی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و در حاشیه اين برنامه نیز استاندار هرمزگان با طرح مسائل و مشکلات استان به دكتر روحاني، موافقت ها و دستورات لازم را از رئيس جمهوري اخذ نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، وزیر دفاع، معاون اجرایی رئیس جمهور، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد، فرمانده کل ارتش، چند تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و جمعی دیگر از مسئولین کشوری و لشکری با پروازی ساعت 8:30 وارد شهرستان جاسک و به همراه استاندار هرمزگان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی منتظر حضور و استقبال از رئیس جمهور شدند.

هواپیمای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ساعت 8:45 صبح در فرودگاه جاسک به زمین نشست و رئيس جمهوري مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

 رئیس جمهور و مسئولان سپس بوسیله خودرو به اسکله نظامی نیروی دریایی رفته و از طریق یکی از شناورهای نظامی به ناو جماران منتقل شدند.  

هنگام حضور دکتر روحانی بر عرشه ناوشکن جماران، رژه یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروهای عمل‌کننده در رزمایش در مقابل رییس‌جمهوری اجرا شد.

 دکتر روحانی در حین بازدید از رژه یگان‌های دریایی و هوایی شرکت‌کننده در مانور محمد رسول‌الله در جمع خبرنگاران حضور یافت و با آنان صحبت کرد.  

استاندار هرمزگان سپس به بیان گزارشی از مشکلات منطقه به رئیس جمهور پرداخت و گزارش‌هایی که آماده شده بود را در کنار بازدید به وی ارائه کرد.

 استاندار هرمزگان همچنین در خصوص توسعه سواحل مکران، میزان پیشرفت پروژه های در حال اجرا و برنامه‌هایی که برای آینده شهرستان و توسعه آن پیش‌بینی شده را برای دکتر روحانی شرح داد و با ارائه درخواست های کتبی موافقت ها و دستورهایی را نیز اخذ نمود.

 رژه با شرکت بیش از 100 فروند شناور سطحی، هجومی، راکت‌انداز، شناورهای زیرسطحی، یگان‌های پروازی، هواناوها و شناورهای بومی با آرایش تاکتیکی منظم و عبور با شکوه دریایی برگزار شد و نیروهای شرکت‌کننده آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را به نمایش گذاشتند.

 پس از اتمام رژه ناو جماران برای بازگشت به سمت اسکله جاسک آماده شد که در مسیر بازگشت به وقت نماز ظهر و عصر نزدیک و به منظور اقامه نماز بر روی ناو ، بالگردی که در قسمت عقبی ناو جماران بود پرواز کرده تا فضای لازم برای اقامه نماز بر روی ناو فراهم شود، همچنین ناو جماران تغییر مسیر داده و در جهت قبله مسیر خود را ثابت کرد تا همه چیز مهیای اقامه نماز رئیس جمهور و همراهان شود.

 پس از اقامه نماز به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی، وی در جمع حاضرین سخنرانی کرد و با تاکید بر اینکه قدرت و توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای ملت ایران بلکه برای ملت‌ها و کشورهای منطقه هم مایه آرامش، اطمینان و امنیت است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه به خوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.  

دکتر روحانی سپس به فرودگاه رفته و جاسک را به مقصد تهران ترک کرد.

 شایان ذکر است؛ شهرستان جاسک مدت شش روز شاهد مانور بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام محمد رسول الله(ص) بوده و با موقعیت و جایگاهی که به عنوان مرکز توجهات در طرح توسعه سواحل مکران پیدا کرده است، این روزها شاهد سفرهای متعدد مسئولان مختلف ارشد کشوری و فرماندهان لشکری می باشد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 401

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge