امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

استان هرمزگان در مسير تحقق تحولات بزرگي قرار دارد

میناب نیوز:رییس جمهوری درخصوص برنامه دولت برای توسعه استان هرمزگان گفت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، تحول بسیار بزرگی برای حمل و نقل کالا، صادرات و واردات، در بندرعباس در مسیر تحقق است.

به گزارش میناب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اهمیت استان های حاشیه خلیج فارس و سواحل مکران برای توسعه و پیشرفت کشور گفت: استان‌های جنوبی بویژه استان هایی که دارای بنادر مهم و استراتژیک هستند و به راه‌آهن سراسری کشور متصل می شوند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند که با اتصال به آب های آزاد جهان به توسعه صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاها در منطقه و کل کشور کمک می کنند.  

رییس جمهوری با بیان اینکه سواحل خلیج فارس، مکران و جزایر این منطقه شرایط بسیار آماده‌ای برای توسعه دارند، گفت: در این راستا دولت طرح های بسیار بزرگی برای جاده سازی در جنوب کشور در دست اقدام دارد.

 دکتر روحانی درخصوص برنامه دولت برای توسعه استان هرمزگان نیز اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، تحول بسیار بزرگی برای حمل و نقل کالا، صادرات و واردات، در بندرعباس در مسیر تحقق است.  

دکتر روحانی به پتاسیل بالای گردشگری در سواحل خلیج فارس و مکران اشاره کرد و گفت: در طول تمامی سواحل جنوبی کشور با مکان یابی برای تاسیس شهرهای جدید و دهکده‌های توریستی می توان ظرفیت های گردشگری در این مناطق را افزایش داد.  

رییس جمهوری همچنین با اشاره به سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر گفت: در این سفر تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه بنادر اتخاذ شدکه ظرفیت بندر بوشهر را به بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.  

ا/ه

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 443
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge