امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

شهرستان میناب گلستان خلیج فارس

میناب نیوز:معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: : شهرستان میناب گلستان  خلیج فارس است .

به گزارش میناب نیوز،علیرضا پاکدامن در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره آئینی، سنتی و موسیقی سور، سرنا، زندگی در شهر تیرور شهرستان میناب، ضمن تشکر از عوامل اجرای  این جشنواره عنوان کرد:با اجرای این نمایشگاه  ریشه های فرهنگی یک جامعه  برای جوانان  و نو جوانان و برای علاقمندان مردم شناسی ، اقلیم شناسی  در یک فضای عینی و زیبا به نمایش گذاشته می شود .

 

وی در ادامه  با اشاره به دست بافت ها و دست ساخته  های ،ساخته شده در گذشته در شهرستان میناب  گفت: در نمایشگاه  سور، سرنا، زندگی صنایع دستی این شهرستان اعم از سفالی و حصیری به نمایش گذاشته شده است .

نماینده عالی دولت  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که شهرستان میناب  با توجه با 40 کلیلوتر مرز ساحلی  و اتصال آن به دریای خلیج فارس اظهار کرد: لقب گلستان خلیج فارس شایسته ، شهرستان زیبای میناب  است.

 وی گفت: شهرستان میناب  داری جایگاه کهن ، تاریخی  و فرهنگ غنی  است و می توان این شهر ر ا با توجه به گذشته درخشان به قطب گردشگری تبدیل شود.

 معاون استاندار هرمزگان ادامه داد شهرستان میناب  بهترین فضای گردشگری  مبتنی بر صنایع دستی ، دیدنی های تاریخی و جذابیت های طبعی برخودار است  .

وی با اشاره به توسعه صید وصیادی ، آبزی پروری و صنایع مربوط به آبزی پروری در شهرستان میناب افزود :یکی  از پتانسیل شهرستان میناب برای افزایش اشتغال در این  شهرستان است  پاکدامن بااشاره به معادن شهرستان میناب گفت: باید برنامه ریزی ها در استان و شهرستان در جهت واگذاری معادن به مردم صورت بگیرد .

 شایان ذکر است: این نمایشگاه  به مدت سه روز در شهر تیرور شهرستان میناب برگزار می شود

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 498

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge