امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

رییس جمهوری بر ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تاکید کرد

میناب نیوز:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در جریان سفر به جزیره قشم و بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا ، بر اهمیت و ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش میناب نیوز، در جریان این بازدید که دکتر جادری استاندار هرمزگان نیز حضور داشت، مهندس ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دست اندکاران این شرکت در خصوص ظرفیت تولید آب و برق در این شرکت و نیز چگونگی توزیع آن بین مردم جزیره گزارشاتی را ارائه کردند.

شرکت تولید همزمان آب و برق قشم ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب شیرین دارد به گونه ای که آب دریا را طی فرآیندی به آب شرب تبدیل می کند.

شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد كشور و بازدید از طرحهای عمرانی جزیره قشم رییس جمهوری، شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد كشور و بررسی و تصویب برنامه های این مناطق در سال ۹۴ بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال تكنولوژی در مناطق آزاد را از مهم ترین اهداف سفر خود به جزیره قشم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در حاشیه بازدید از شرکت تولید همزمان آب و برق مپنا در جزیره قشم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این نشست قرار است برنامه های سال ۹۴ در مناطق آزاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و شرایط و فضای مناسب برای فعالیت و رونق اقتصادی که کشورمان گام به گام به آن نزدیک می شود، بررسی و نهایی شوند.

رییس جمهوری بازدید از چندین پروژه را از دیگر برنامه های این سفر دانست و با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم گفت: این شرکت مرکزی است که به طور همزمان به تولید برق و آب شیرین می پردازد و فرآیندی که طی آن آب دریا را شیرین می کند قابل ملاحظه است و می تواند در تمام مناطق جنوبی کشور و بخش های کم آب مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

دکتر روحانی، آب شیرین را یکی از نیازمندی های مهم مردم جزیره عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد آب شرب مردم که قیمت مناسب و رسمی داشته باشد در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم را در حد توان انجام خواهد داد.

رییس جمهوری تصریح کرد: فعالیت این شرکت اقدام بسیار ارزشمندی است و می توان این طرح را در سایر مناطقی که مشکل آب شیرین دارند مورد استفاده قرار داد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 588

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge