امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

هزار و 850 میلیارد تومان در آمد سال گذشته هرمزگان

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت:: مقرری درآمد استان هرمزگان در سال گذشته هزار و 70 میلیارد تومان بود اما با تلاش صورت گرفته هزار و 850 میلیارد تومان درآمد داشتیم

به گزارش میناب نیوز،، دكتر جاسم جادری در هفدهمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان با بیان اینکه خیرین افراد بزرگواری هستند که از اموال خویش برای ساخت مدرسه گذشته و آن را به امر تعلیم و آموزش اختصاص داده اند، عنوان کرد: افراد زیادی پول دارند که با آن تنها دنیای خویش را آباد می کنند اما خیرین هم دنیای خود را آباد می کنند و هم در آخرت سربلند هستند.

وی ادامه داد: زمانی که انسان به درجه جهاد در راه خدا می رسد چنین اقدامات خیری را انجام می دهد و خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و بزرگی در امر مدرسه سازی توسط خیرین در هرمزگان صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان افزود: با وجود تمامی مشکلاتی که استان هرمزگان با آن مواجه است اما مجموعه مدیریت استان در امر کمک به نوسازی و احداث مدارس کم نگذاشته و خوشبختانه خیرین نیز در این زمینه حرکت های ماندگاری انجام داده اند.

جادری با اشاره به برخی مسائل و مشکلات هرمزگان، تصریح کرد: در بحث آب و خشکسالی در هرمزگان به شدت گرفتاری داریم و به لحاظ نزول باران رحمت الهی، هرمزگان در کشور رتبه آخر را دارد و در بسیاری روستاها مشکل آب داریم و دغدغه ما اداره این مشکل بوده که گریبان گیر استان هرمزگان شده است.

وی گفت: در برخی روستاها نیز با مشکل کمبود درمانگاه، پزشک و خانه بهداشت مواجه هستیم و مردم برای درمان گرفتاری دارند و از همه افراد نیکوکار می خواهیم که اگر می توانند در امور دیگر هم به ما کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه امروز دولت بیش از هر زمان دیگری به کمک مردم نیاز دارد، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و مالی دولت اجازه نمی دهد و این امکان وجود ندارد که بتوانیم همه پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم و این کار با کمک مردم و خیرین به نتیجه خواهد رسید.

جادری در ادامه با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان صورت گرفته است، اضافه کرد: طی این مدت، امکانات مناسبی در بخش بهداشت و درمان هرمزگان ایجاد شده که پیش از آن استان فاقد این امکانات بود و این تحول به همت دولت و توجه خاص رئیس جمهور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: افراد زیادی نیز برای احداث بیمارستان در هرمزگان مراجعه کرده اند اما متاسفانه به دلیل عدم وجود اراده مناسب در برخی مدیران این کار صورت نگرفته است و این مسئله که فردی یک سال پیگیری کند و نتواند مجوز احداث بیمارستان بگیرد، دردناک است و این رویه غلط در برخی مدیران باید اصلاح شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: مقرری درآمد استان هرمزگان در سال گذشته هزار و 70 میلیارد تومان بود اما با تلاش صورت گرفته هزار و 850 میلیارد تومان درآمد داشتیم که طبق قانون نیمی از مازاد درآمد باید به استان بازگردد که متاسفانه این امر محقق نشده و در صورت تحقق می توان با این اعتبارات اقدامات بزرگی در استان انجام داد.

جادری افزود: با اعتبارات فعلی نمی توانیم تمامی نیازها و خواسته های مردم استان هرمزگان را تامین کنیم از همه افرادی که می توانند کمک کنند می خواهیم تا پیش قدم شده و کار سرمایه گذاری را انجام دهند و ما نیز باید راه را برای فعالیت مناسب آنان باز کنیم.

وی ادامه داد: این انصاف نیست کسی یک سال برای ساخت بیمارستان پیگیری کند و با جواب رد مواجه شود و اگر این رویه اصلاح نشود و نتوانیم از امکانات مردم به خوبی استفاده کنیم ما روش دیگری را انتخاب خواهیم کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 685

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge