امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

گاز رسانی به شهرستان‌ میناب

میناب نیوز: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنم تا طی برنامه چهار ساله، شرق هرمزگان و حوزه انتخابیه خود را به حد قابل قبولی از زیر ساخت‌ ها برسانم.

به گزارش میناب نیوز سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه مسایل اساسی باید بین مسئولان رایزنی و حل شود، اظهار داشت: تذکر نیاز هر فردی است که دادن آن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما نباید به دنبال چالش کشیدن مسایل و مشکلات و ایجاد جو روانی بود.

وی با ذکر این مطلب که شهرستان میناب به عنوان مرکز شرق هرمزگان و بزرگ‌ترین شهرستان استان بعد از بندرعباس است ولی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و در این راستا نیز همه دلسوزان در این شهرستان اتفاق نظر دارند، افزود: راه برون رفت از تمام مشکلات تعامل با یکدیگر و برگزاری گفت‌و گو‌های تاثیرگذار و نشست‌های کاربردی است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده مردم در مجلس، فرماندار و امام جمعه باید برای حل مشکلات خرد و کلان و چالش‌های موجود در منطقه ماهیانه نشست راهبردی مشترک داشته باشند.

وی افزود: با تبادل نظر، خرد جمعی و همدلی به راحتی می‌توان برای کاهش معضلات و ساماندهی اقدامات مهم مردم چاره اندیشی و اموری را که بر زمین مانده را به نتیجه رساند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تشکل‌ها، گروه‌های فعال سیاسی و کسانی که دل در گرو آبادانی منطقه خود دارند باید در سایه اتحاد و همدلی با مسئولان، توان خود را در راستای رفع مشکلات منطقه به کار ببندند.

هاشمی نخل ابراهیمی با ذکر این مطلب که میناب هنوز توسعه نیافته و توسعه آن نیازمند همدلی و مشارکت آحاد مردم است، بیان داشت: دفتر نماینده شرق هرمزگان آماده دریافت پیشنهادات در راستای توسعه و رونق هر چه بیشتر منطقه در تمام بخش‌ها است.

وی اضافه کرد: هر پیشنهادی پس از دریافت، کار کارشناسی بر روی آن انجام می‌شود تا در صورت امکان زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شود. این نماینده مجلس اضافه کرد: در کنار همه مسایل حوزه انتخابیه خود، بحث ارتقا زیر‌ساخت ها و زیر بناها به عنوان موضوع مشترک پنج شهرستان شرق استان به صورت محور در دستور کار است.

وی آب در دو بخش شرب و کشاورزی، راه و برق را از زیربناهای حوزه انتخابیه خود عنوان کرد و افزود: هر کدام از این زیربناها سایر امور را نیز تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه بهره‌مندی از آب، برق و راه مناسب حق طبیعی همه مردم منطقه است، افزود: در طول چهار سال فرصت وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی و خانه ملت تلاش می‌کنم با ارتقا زیربناها منطقه به حد قابل قبولی از توسعه یافتگی برسد.

وی با اشاره به اینکه تحقق این هدف به اعتبارات، زحمت و تلاش و پیگیری فراوان نیاز دارد، ابراز داشت: تلاش می‌کنم تا در طول این مدت با فشار بر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو این مهم محقق شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ساماندهی بنادر و ایجاد زمینه اشتغال بیشتر ساحل نشینان، بیان داشت: در بندر تیاب با جدیت به دنبال این هستیم که علاوه بر اینکه طرح به فراموشی سپرده نشود به صورت کامل و جامع به سرانجام برسد.

وی بیان داشت: با فعال شدن بنادر کرگان، کلاهی و بندزرک در میناب و احداث بندرگاه و موج شکن در این بنادر زمینه اشتغال پایدار در این شهرستان فراهم می‌شود که به دنبال پیگیری آن هستیم.

هاشمی نخل ابراهیمی افزود: توسعه راه‌ها باید به سمت بنادر باشد تا از سواحل و خورها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو افزود: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت اشتغالزای بزرگ در هر کدام از شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد از دیگر اموری است که در طول حضور خود در مجلس پیگیر آن هستم.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: احداث مجتمع فولاد در میناب که از مصوبات سفر هیئت دولت به استان است قبل از اتمام دولت دهم باید عملیاتی شود.

وی همچنین افزود: با گاز رسانی به شهرستان‌های میناب و رودان که از مهم‌ترین برنامه‌های در دست پیگیری است، علاوه بر استفاده مردم، امکان توسعه صنعتی در منطقه سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. این نماینده مجلس اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته در وزارت نفت احداث پایانه صادراتی در بندر جاسک در اولویت‌های این وزارتخانه قرار گرفته است.

هاشمی نخل ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی به موقع، گفت: خبرنگاران باید در راستای خشنودی خداوند و رضایت مردم گام بردارند و با بیان وقایع و اقدامات صورت گرفته سبب تقویت نظام، ایجاد شور، نشاط و امید در دل مردم شوند.

وی همچنین پیشگیری از غفلت و اشتباه را بخشی دیگر از رسالت یک خبرنگار برشمرد و بیان داشت: زمانی که خبرنگار موضوعی را به اطلاع مردم می‌رساند مردم نسبت به آن آگاه و مسئولان نیز هوشیار می‌شوند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خبرنگاران نقاط قوت و ضعف را آشکار می‌کنند و به منزله پلی بین مردم و مسئولان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر رسانه در جامعه‌ای به وظیفه ذاتی خود عمل نکند بسیاری از امور ضروری و مشکلات مردم پنهان می‌ماند و هرگز سامان نمی‌یابد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1050

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge