امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

اعلام مبلغ زکات فطره و کفاره در هرمزگان

میناب نیوز : نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس مبلغ زکات فطره و کفاره روزه برای ماه رمضان امسال را اعلام کرد.

 به گزارش میناب نیوز ، محمد عبادی زاده اظهار کرد : مبلغ زکات فطره رمضان امسال برای افرادی که قوت غالبشان نان بوده و بر پایه گندم باید زکات فطره پرداخت کنند به ازای هر نفر ۷۲ هزار تومان است.

وی افزود: برای افرادی که قوت غالبشان در طول سال گذشته برنج غیر ایرانی بوده است، مبلغ زکات فطره ۱۸۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: برای افرادی که قوت غالبشان در طول سال گذشته برنج ایرانی بوده است، مبلغ زکات فطره ۲۵۵ هزار تومان به ازای هر نفر است.

عبادی زاده افزود: برای افرادی که به علت عذر موجه شرعی مانند بیماری یا بارداری نتوانسته اند روزه ماه رمضانشان را بگیرند، مبلغ کفاره روزه به ازای هر روز ۲۰ هزار تومان است.

وی گفت: برای افرادی که بدون عذر موجه و عامدانه روزه نگرفته اند نیز کفاره هر روز یک میلیون و دویست هزار تومان است.

عبادی زاده افزود: زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عیدفطر تا قبل از اذان ظهر روز عید فطر است و بنا بر فتوای رهبر معظم انقلاب احتیاط واجب برای زمان پرداخت تا قبل از نماز عید فطر است یا اینکه حداقل برای پرداخت جدا کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مبالغ تعیین شده بر اساس بررسی قیمت‌ها در بازار استان هرمزگان است و مردم استان این مبالغ را مبنای پرداخت قرار دهند، زیرا مبالغ اعلام شده کشوری اعلام شده بر اساس بازار تهران یا قم است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3787

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge