امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

دستگاه ها ی هرمزگان، سهمیه اشتغال خود را زودتر محقق كنند

میناب نیوز:استاندار هرمزگان تاکید کرد: دستگاه هاي اجرايي بايد براي تحقق هر چه زودتر مانده سهمیه اشتغال خود تا قبل از پایان سال اقدام كنند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی شنبه شب در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: مانده سهمیه اشتغال دستگاههای اجرایی باید قبل از پایان سال انجام شود و این امر مهم به ماه های پایانی سال ختم نشود.

وی با اشاره و تاکید بر این موضوع که اتمام مانده سهمیه اشتغال دستگاه های اجرایی باید در شهرستان ها هم سرعت داده شود افزود: بررسی ، کنترل و نظارت بر روند اشتغال زایی و نیز مصوبات شورای اشتغال استان علاوه بر مرکز استان باید در شهر ستان ها نیز محقق شود.

عزیزی اطمینان بخشی از روند سهمیه اشتغال دستگاه های اجرایی استان را بخش دیگری از وظایف مدیران دانست و ابراز داشت: قبل از حضور بازرسان هر دستگاه اجرایی باید بررسی ، مرور و ارزیابی دقیقی از عملکرد خود داشته باشد تا به اطمینان بخشی لازم دست یابند.

رئیس شورای اشتغال استان ادامه داد: استفاد جامع و کامل از ظرفیت های استان در امر اشتغال مولد پایدار و موثر از دیگر وظایف مدیران استان در مقوله اشتغال زایی است.

وی حوزه اشتغال را مرتبط به تمام دستگاه های اجرایی دانست و اضافه کرد: مدیران، متولی اشتغال هستند و داشتن مسئولیت همگانی احساسی است که باید علاوه بر تاثیر گذاری به دیگر دستگاه های اجرایی در هر مدیری به وضوح دیده شود.

عزیزی در بخشی دیگر از سخنان خود نگاه جامع و کامل بر اشتغال را اساسی و مهم معرفی کرد و اذعان داشت: با این نگاه علاوه بر مدیریت مستمر و پایدار تاثیر اشتغال را در همه حوزه ها به خوبی می توان مشاهده کرد.

ايجاد اشتغال نجات يك خانواده است استاندار هرمزگان ایجاد اشتغال برای افراد را نجات اعضای يك خانواده معرفی کرد و ابراز داشت: باایجاد اشتغال برای افراد نه تنها اعضای خانواده از آسیب های مختلف اجتماعی مصون می شوند بلکه انگیزه و فرصتی برای تک تک افراد خانواده به وجود می آورد.

وي با بیان اینکه اشتغال امری مهم و حیاتی در زندگی معیشتی هر انسانی است ادامه داد: قطعا كمك در اين بخش كمك به سيستم اقتصادي، امنيتي و اجتماعي جامعه اي است كه در آن زندگي مي كنيم و دعاي خير مردم و رضايت خداوند متعال را نيز به همراه خواهد داشت.

عزیزی شناسایی ظرفیت های اشتغال در استان را مهم دانست و ابراز داشت: استان هرمزگان دارای ظرفیت ها و فرصت های لازم برای ایجاد اشتغال است که می توان با شناسایی این ظرفیت ها كارهاي بزرگي را سامان داد.

وي بخش هايی همانند شیلات ،کشاورزی و صنعت ومعدن را از ظرفيت هاي بزرگ و مهم هرمزگان براي ايجاد اشتغال عنوان كرد و بيان داشت: كما اينكه تا كنون نيز اين بخش ها روند پیشرفت خوبی را در زمینه اشتغال در استان فراهم کرده اند اما بايد مورد استفاده بهتر و بيشتر قرار گيرند.

توجه در بكار گيري نيروهاي جوان و بومي

وی به کار گیری نیروی جوان و بومی را از مولفه های اساسی در اشتغال استان دانست و ادامه داد: به کارگیری نیروی بومی، جوان، کارآمد، علاقه مند و متعهد به استان در واحدهای صنعتی باید مورد توجه مدیران دستگاههای اجرایی استان باشد .

وی همچنین خواستار به کارگیری نیروی متخصص در بخشهای صنعت و معدن شد و تصریح کرد: جدی گرفتن نیازها و تخصصهای استان می تواند تحولی عظیم در بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی ایجاد کند.

در این نشست طرح احداث مجتمع تجاری ،تفریحی مروارید جنوب ،مجتمع تفریحی ،گردشگری پارسیان ،سرمایه در گردش فراورده های شیلاتی ومروارید صید هرمز و طرح تولید شمش و فولاد کارخانه فولاد جنوب کاوه مورد تصویب اعضائ کارگروه قرار گرفت و سه طرح احداث دو واحد همزمان آب و برق 25 مگاواتی ،احداث نیروگاه 972 مگاواتی ونیروگاه سیکل ترکیبی 230 مگاواتی در جلسه آتی از نظر آمار و ارقام مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین در این نشست ارائه گزارش عملکرد اشتغال دستگاههای اجرایی در سامانه مهر و نیز بانکهای عامل در خصوص مانده اعتبار بنگاههای کوچک و بررسی طرحهای بالای 10میلیارد ریال و طرحهای متقاضی تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار بود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1197

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge