امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

اقتصاد سبز در اولویت امور باشد / میناب امروز نمونه فعالیت های نادرست در آب و خاک است

میناب نیوز : معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اقتصاد سبز در اولویت امور باشد 

به گزارش میناب نیوز ، معصومه ابتکار در نشست کارگروه های زیست محیطی استان هرمزگان، عنوان كرد: تلاش های خوبی در استان های کشور از جمله هرمزگان در دست پیگیری است و طبق گزارشات واصله موضوعات محیط زیستی هرمزگان به صورت فراملی در دست پیگیری است.

 وی با بیان اینکه فعالیت های زیست محیطی در کشور افزايش يافته است، افزود: با تمامی چالش های موجود شاهد آن هستیم که امور به طور نسبی در حال پیشبرد است.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تمامی فعالیت ها باید متناسب با آمایش سرزمینی و ارزیابی ها صورت گیرد، تصريح كرد: بارگذاری جمعیتی و ایجاد زیرساخت ها در سواحل شرقی استان هرمزگان حتما با تبعاتی روبرو خواهد بود و از این رو باید در قدم نخست ظرفیت زیستی را احصا و سپس متناسب با بخش های مختلف اقدام به توسعه کرد.  

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما در محیط زیست رشد اقتصادی هشت درصد را قبول داریم اما می گویيم باید اقتصاد سبز در اولویت امور باشد و بدون این مهم نمی توان پایداری اقتصادی را خواستار بود.  

وی با بیان اینکه میناب امروز نمونه بارز فعالیت های نادرست در بعد آب و خاک است، خاطرنشان كرد: اگر بدون توجه به مدیریت زیست محیطی رفتار کنیم بدون شک در آینده سرنوشت میناب در انتظار سایر شهرها و مناطق نیز خواهد بود.  

ابتکار اظهار داشت: این وظیفه ذاتی مدیران است که شاخص های زیست محیطی را در راس تمامی برنامه ها قرار دهند تا از این مسیر بتوانیم به توسعه پایدار برسیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2140

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge