امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

بسته حمایتی برای کشاورزان شهرستان میناب تعریف شود/ سه محور پرتردد شهرستان میناب عریض یا دو بانده شود

میناب نیوز : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت : بسته حمایتی برای کشاورزان شهرستان میناب تعریف شود.

به گزارش میناب نیوز، ابوذر مهدی نخعی در جمع مردم شهرستان میناب در مسجد کرگان میناب ضمن تشکر از استاندار هرمزگان در خصوص آب شهرستان میناب اظهارکرد:در موضوع آب شهرستان میناب اتفاقات خوبی صورت گرفته است .

وی افزود: با تسریع که در زمینه احداث آب شیرین کن بندرعباس انجام شده است فاز اول این آب شیرین کن به زودی افتتاح می شود.

معاون استاندار هرمزگان تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نگاه ویژه ای به شهرستان میناب صورت گرفته است و شاهد احداث و افتتاح پروژه های متعددی در این بخش در شهرستان میناب هستیم.

وی ضمن تشکر از استاندار هرمزگان گفت: نگاه ویژه استاندار هرمزگان به موضوع مرزنشیان و ملوانان و با پیگیری ها ودستورات مستمر وی اولین بازار ملوانی در استان هرمزگان در در تیاب میناب آغاز به کار کرد که کمک فراوانی به تامین معیشت مردم در این شهرستان دارد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سایت های پرورش میگو در شهرستان میناب اشاره کردند و افزود: احداث مزارع پرورش میگو در کرگان میناب یک خواست تاریخی مردم شهرستان میناب بود که با پیگیری و حمایت های استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق هرمزگان  درمجلس شورای اسلامی زمینه اشتغال دو هزار نفر در این شهرستان فراهم می شود.

وی گفت:با برنامه ریزی که صورت گرفته در خصوص مزارع پرورش میگو جدید در شهرستان میناب در حوزه صادرات و اقتصاد مقاومتی زمینه حداقلی 150 میلیون دلار صادرات از همین محل فراهم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یکی از راه حل ها برای رفع مشکلات آب شرب روستاهای غرب میناب تامین آب از طریق آب شیرین کن هست که الحمد لله پروژه احداث اولین آب شیرین کن شهرستان میناب شروع شده است که سرعت پیشرفت پروژه بالا است و تجهیزات آن خریداری شده و ساختمان آن دارای پیشرف فیزیکی 40 درصد می باشد که درآیند افتتاح می شود.

وی گفت: خور کرگان میناب نیازمند لایروبی است وهمچنین ضرورت دارد تاسیسات بندری و اسکله در اینجا احداث شود که با افزایش زیرساخت ها در این منطقه از شهرستان میناب در آیند شاهد شکوفایی اقتصادی و تحقق اهداف ملی و صادراتی برای پهنه وسعی در شرق هرمزگان و جنوب کرمان باشیم.

نخعی همچنین خواستار ارتقا گمرکات شهرستان میناب از ملوانی به تجاری شدند و اظهار کرد: این موضوع یکی از ضروریات در شهرستان میناب در جهت توسعه تجاری این شهرستان است.

این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: شهرستان میناب دارای سه محور پرتردد و پر ترافیک است که نیازمند برنامه ریزی در جهت عریض کردن و دوبانده کردن محور تیاب ،کرگان ،هشتبندی ،شهر تا دوراهی راونگ صورت گیرد.

وی تصریح کرد : 21 درصد از جامعه روستای استان هرمزگان در شهرستان میناب هستند و نیازمند اعتبار ویژه ای برای تامین آب شرب و اصلاح شبکه های فرسوده آب در روستاهای این شهرستان هستیم .

نخعی افزود: با تسریع در صدور مجوز و احداث آب شیرین کن در تیاب و کلاهی شهرستان میناب زمینه تامین آب شرب 100 هزار نفر در این شهرستان محقق می شود.

وی در پایان گفت:بسته حمایتی برای کشاورزان شهرستان میناب ، که به واسطه خشکسالی و بحران زیست محیطی آسیب دیده اند مانند حق نکاشت تعریف شود و به دولت جهت حمایت از کشاورزان ارائه گردد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2566

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge