امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

حدود ۷۰ هزار مسکن ملی در هرمزگان در حال ساخت است

میناب نیوز : مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان در حال ساخت و یا اختصاص زمین برای ساخت است.

به گزارش میناب نیوز ، عباس کمالی اظهار کرد : ۱۰ هزار واحد مسکونی در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به هرمزگان، آماده بهره‌برداری شده است و تلاش می‌شود تا ۲۲ بهمن این میزان به ۱۳ تا ۱۵ هزار واحد افزایش یابد.

وی افزود : یکی از اصلی‌ترین معضلات برای اجرای طرح‌های مسکن ملی در استان، نبود زمین کافی در محدوده شهر‌ها بود که با پیگیری‌های استاندار هرمزگان، هیچ طرح مسکنی در استان معطل زمین نیست و ۳ هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌های هرمزگان افزوده شده است.

کمالی با اشاره به اینکه ۱۲۳ درصد نیاز زمین هرمزگان در محدوده‌های شهری تامین شده است،گفت : ۴۹ هزار و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی به عنوان برنامه چهارساله برای هرمزگان تعیین شده است که به همین منظور ۴۶۷ هکتار زمین به محدوده روستا‌ها افزوده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: الحاق هزار هکتار زمین به شهر بندرعباس برای توسعه شهر و رفع مشکل زمین ساخت مسکن ملی یک اقدام ارزشمند و مهم است که بخشی از آن به نیروی دریایی ارتش واگذار شده تا ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی را با مشارکت شرکت‌های چینی عملیاتی کند.

وی افزود: ۱۵۸ هزار نفر برای مسکن ملی در هرمزگان نام نویسی کرده اند که حدود ۴۶ هزار نفر پایش شدند.

کمالی گفت: اکنون کار تسطیح زمین‌ها آغاز شده است که از دو ماه آینده ساخت مسکن ملی در بندرعباس شروع می‌شود که ۴۳ درصد آن بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: ۱۰ هزار نفر از مردم بندرعباس تاکنون آورده ۴۰ میلیونی اول را واریز کرده اند و واریز‌های بعدی ضروری است و اگر بانک‌ها همکاری مناسبی در این زمینه داشته باشند، فشار بر مردم کمتر می‌شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3730

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge