امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

کسب رتبه نخست کشوری میناب در توسعه آموزش‌های مهارت محور

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : کسب رتبه برتر شوراهای آموزش و پرورش، رتبه اول مهارت اموزی در کشور و رتبه شهر میناب حاصل یک کار جمعی است.

به گزارش میناب نیوز ، مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در کسب جایگاه شورای آموزش و پرورش برتر کشور ، کسب رتبه نخست کشوری در توسعه آموزش‌های مهارت محور و برتر شناخته شدن میناب  به عنوان شهرستان‌ برتر در پشتیبانی از آموزش و پرورش، اظهار کرد : موفقیت‌های کسب شده کار فردی نیست بلکه حاصل کار جمعی و تیمی ارکان تعلیم و تربیت در استان است.

وی افزود: طی دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در حوزه آموزش و پرورش انجام‌ شد چنانچه علاوه بر تعداد کلاس‌های درسی که در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد ۳۰۲ کلاس درس هوشمندسازی شده و ۷۲ پروژه ورزشی حوزه آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

استاندار هرمزگان تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را اصلی‌ترین رویکرد دولت در کشور دانست و گفت: ما در گام نخست به توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان پرداختیم، زیرساخت‌های رفاهی فرهنگیان را ارتقا دادیم و آزمایشگاه‌های مدارس را تجهیز کردیم و در گام‌های بعدی نیز بر روی ارتقای جایگاه استان در کنکور تمرکز کردیم.

دوستی اضافه‌کرد: تمرکز بر روی ارتقای جایگاه استان در کنکور کماکان جزو برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش هرمزگان خواهد بود و امسال به طور خاص طرح‌هایی را برای افزایش معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم معروفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به دانش‌آموزان، گفت: ضرورت دارد نسل‌های جدید با خدمات نظام آشنا شوند و بدانند که ایران از چه جایگاهی به اینجا رسیده است و امروز در بسیاری از شاخص‌ها از جمله ضریب نفوذ گاز وبرق، روستاهای ایران از بسیاری کشورهای جهان بالاتر است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با دفاع از عملکرد محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان، خاطرنشان‌کرد: همه افراد باید به صورت شبکه‌ای در نظام آموزش و پرورش استان نقش ایفا کند و تا دهیاران نیز در این حوزه به مسئولیت‌های خود عمل کنند تا بیش از پیش شاهد شکوفایی آموزش و پرورش باشیم.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با قدردانی از نگاه ویژه استاندار هرمزگان به حوزه آموزش و پرورش، اظهارداشت: فعال‌کردن ارکان تحول در آموزش و پرورش جزو سیاست‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند و تقویت و کیفیت بخشی نیروی انسانی و نقش سپاری به دانش‌آموزان جزو رویکردهای اصلی وزارتخانه در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به ویژه حوزه پرورشی دچار بی‌مهری بوده گفت: در ۱۲ سال گذشته هیچ نیروی پرورشی به وزارت آموزش و پرورش اضافه نشد اما امسال مجوز جذب ۱۴ هزار نیروی پرورشی صادر شده است که با توجه به میزان مدارس شبانه روزی هرمزگان، سهم بیشتری از این مربیان به هرمزگان خواهد رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: طبق نظر رئیس جمهور، دهه فجر- دهه روایت پیشرفت برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است از این رو درخواست داریم هرمزگان کماکان به میهمان‌نوازی خود در اردوهای راهیان پیشرفت ادامه دهد تا بتوانیم دانش‌آموزان بیشتری را به این اردوها در هرمزگان اعزام کنیم.

باقرزاده تصریح‌کرد: درخواست داریم مشارکت کنید که خوابگاه نیمه تمام اردوگاه سلمان فارسی سرخون به عنوان پایگاهی مهم برای اسکان دانش‌آموزان کشور تکمیل شود. گفتنی است در این نشست، شورای  آموزش و پرورش بندرعباس رتبه نخست شوراهای آموزش و پرورش استان، سیریک رتبه دوم و میناب و بندرلنگه مشترکا رتبه سوم را در استان کسب کردند و از افراد فعال در برنامه‌های آموزشی با حضور استاندار تجلیل شد.

سه تن از دانش‌آموزان استان نیز با اهدای گل و هدایایی از استاندار هرمزگان به واسطه تلاش‌هایش در راستای تقویت آموزش و پرورش قدردانی کردند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3751

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge