امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري شرق و غرب هرمزگان در اولويت باشد

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: معرفي ظرفیت هاي شرق و غرب استان هرمزگان باید در همايش فرصت هاي سرمایه گذاری استان هرمزگان در اولویت باشد.

به گزارش میناب نیوز، دكتر جاسم جادری در پانزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با بيان اينكه در نمایشگاه و همايش فرصت هاي سرمایه گذاری استان هرمزگان بايد ظرفیت های شهرستان جاسک به عنوان يكي از محورهاي توسعه استان به خوبي معرفی شود، عنوان كرد: همچنين ظرفیت صنایع انرژی بر در غرب استان هرمزگان و شهرستان پارسيان (گاوبندي) نيز بايد در اين همايش به سرمايه گذاران معرفي شود.

 وي ادامه داد: معرفي ظرفیت هاي شرق و غرب استان هرمزگان باید در اين همايش در اولویت باشد تا بتوانیم سیاست حضور جمعیت در کنار سواحل را عملیاتی کنیم.  

استاندار هرمزگان با بيان اينكه هرمزگان اولین استاني است که همايش سرمايه گذاري را در چنين سطحي برگزار مي كند به انتقاد از افرادي كه از كمك به برگزاري اين همايش خودداري كرده اند پرداخت و افزود: ما تمامي تلاش خود را براي برگزاري مطلوب اين همايش انجام خواهيم داد اما از برخي مجموعه هاي فعال در هرمزگان و مديران آنها که پول دارند و براي بسياري موارد هزینه می کنند اما به همايشي كه براي معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان انجام می شود، کمک نمی کنند، گلایه داريم.

 جادري تصريح كرد: امیدواریم همه به برگزاري آبرومند اين همايش در روزهاي ششم و هفتم اسفند ماه سال جاري كمك كنند و اگر از توان و ظرفیت موجود در هرمزگان بهره ببریم، می توانیم به عنوان استان پیشقدم در سرمایه گذاری انتظارات رئیس جمهوري و دولت را برآورده کنیم.

 وي در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: در خصوص اجراي پروژه های عمراني به خصوص در حوزه شهرداری ها بايد با معاونت عمرانی استانداری هماهنگي لازم انجام شود تا این معاونت بتواند به پیشرفت اين پروژه ها کمک کند.  

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان همچنين بر تشكيل ستاد پيگيري مصوبات سفر رئيس جمهوري به هرمزگان تاكيد كرد و بيان داشت: دستورالعمل پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ها توسط وزارت کشور ابلاغ شده که باید در فرمانداری ها و دستگاه ها ستاد پيگيري آن تشکیل شود و مدیران پیگیری لازم را در اين زمينه انجام و اعتبارات آن را دریافت کنند.

 جادري در ادامه با بيان اينكه اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی استانی با توجه به رویکرد دولت دو ماه قبل از پایان سال تامین اعتبار و تخصیص داده شد و از این بابت نگرانی نداریم، اظهار داشت: با توجه به اين موضوع در روزهاي پایانی سال بايد پرداخت مطالبات و حقوق تمامی کارکنان در اولویت باشد.

 وي گفت: همچنين 70 درصد اعتبارات تملک دارایی استان هرمزگان تخصیص یافته و ما اولویت اختصاص بودجه را به کارهای ضروری همانند تامین آب قرار داده ايم و با توجه به اينكه متاسفانه پیش از این به فکر تامین آب با توجه به خشکسالی نبوده اند، اگر طرح های آب شیرین کن كه در حال احداث است به نتیجه برسد می توانیم این نگرانی را رفع کنیم.  

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: باید به این سمت برویم و طوری برنامه ریزی کنیم که براي کشاورزی، فضای سبز و کاشت درختان از آب دریا بهره ببریم و در کشاورزی به سمت آبیاری نوین، قطره ای و کشت گلخانه ای گام برداريم.

 جادري اضافه كرد: خوشبختانه در زمینه کشت گلخانه ای تحولات و پيشرفت هاي خوبي در استان ایجاد شده و همه باید به این موضوع کمک کنیم و توصیه موکد ما صرفه جویی در مصرف آب است و بايد کمک کنیم مشکلی در اين خصوص ایجاد نشود.  

وي در ادامه عنوان كرد: همچنين به احتمال فراوان تا آخر اين هفته و اوایل هفته آینده اعتباری از محل مازاد درآمد به استان هرمزگان اختصاص داده مي شود.

 استاندار هرمزگان همچنين با بیان اینکه متاسفانه طبق گزارش هاي اعلام شده برخی از ادارات هرمزگان در رتبه 30 کشور قرار داشته اند، تصريح كرد: اين مسئله زیبنده استان نیست و دستگاه ها و اداراتي كه رتبه خوبي ندارند، بايد براي اصلاح و ارتقاء اين رتبه تلاش كنند و البته برخی ادارات نيز رتبه هاي خوب و زیر 10 هم داشته اند كه ناشي از فعاليت خوب آنها بوده است.

 جادري در ادامه افزود: به مدیران استان نيز توصيه مي كنم از نمایشگاه صنایع دستی كه برپا شده، بازدید کنند و همچنين موزه معبد هندوها نيز در دهه فجر افتتاح شد که پیش از این وضعيت مناسبي نداشت و آثار تاريخي خوبي در آن به نمايش درآمده است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 495

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge